הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוער בעיר הרוחות: שיקגו מאיימת להוציא אלפי שוטרים לחופשה ללא תשלום
עשרות אלפי עובדים בעירייה שיקגו, לרבות שוטרים וכבאים, נדרשו לדווח אם התחסנו עד יום שישי האחרון. בזמן שרוב המחלקות סיפקו דיווח מלא, כ-35% מהשוטרים סירבו לעשות זאת. כעת, העירייה בוחנת את הצעדים הבאים וצפויה להורות לשוטרים לצאת לחל"ת

כ-4,500 שוטרים במשטרת שיקגו סירבו לדווח אם התחסנו נגד נגיף הקורונה עד הדדליין שהוצב, ה-15 באוקטובר, כך על פי הודעת העירייה שנמסרה אתמול (שני).

המשמעות היא ש-35% מתוך כ-12,700 עובדי משטרת שיקגו עלולים למצוא את עצמם בחופשה ללא תשלום. אך מעבר לכך, ב"עיר הדמים של ארצות הברית" ינסו להימנע מזינוק נוסף בפשיעה האלימה במידה ששליש מהשוטרים יוצאו לחל"צ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מדובר במדיניות של עיריית שיקגו, במסגרתה כלל העובדים - פקידים, כבאים, שוטרים ועוד - נדרשו להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא' עד ה-15 באוקטובר. מרבית מחלקות העירייה סיפקו דיווחים מלאים לפני הדדליין שהוצב.

לעומת זאת, רק 64% משוטרי משטרת שיקגו הסכימו לדווח אם התחסנו לקורונה. חשוב להסביר שהכוונה אינה ל-64% שמחוסנים, אלא כאלה שהסכימו לדווח האם התחסנו או לא.

6,894 שוטרים הוכיחו שהם התחסנו, ואילו 1,333 שוטרים דיווחו שלא התחסנו. אותם שוטרים שלא מחוסנים יכולים לעבור שתי בדיקות קורונה שבועיות על מנת להמשיך בעבודתם, אולם כל מי שלא מסר את הדיווח עד ה-15 באוקטובר עלול למצוא את עצמו בחופשה ללא תשלום.

 

שוטרי משטרת שיקגו מחוץ לזירת אירוע ירי, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, המועד האחרון שבו שוטרים נדרשו למסור את הדיווח היה ביום שישי האחרון. עם זאת, בעירייה הסבירו שהם לא מתכוונים לבצע גל פיטורים המוני.

במקום, בעירייה מקווים שההחלטה להוציא את אותם עובדים לחופשה ללא תשלום תשכנע אותם להתחסן. ככל הנראה, העירייה תודיע בימים הקרובים לאלפי עובדים שהם יוצאו לחל"ת, במקביל לכך שהעירייה תפתח בהליך הפיטורים.

כידוע, מזה שנים ארוכות שיקגו נחשבת ל"עיר הדמים של ארה"ב", בייחוד במהלך השנה האחרונה שבה נרשמה עלייה משמעותית בפשיעה האלימה.

ראשת העיר לורי לייטפוט התייחסה לכך והסבירה שהיא אינה מודאגת מכיוון שהעירייה ערוכה לכך: "אני לא צופה שיהיו שיבושים כלשהם ביכולת שלנו לשמור על השכונות בעיר", היא אמרה.

 

זירת ירי בשיקגו, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

ראוי לציין כי איגוד השוטרים המקומי - Chicago Fraternal Order of Police - הגיש בשבוע שעבר תביעת ענק נגד לייטפוט, מפקד המשטרה דיוויד בראון, העירייה והמשטרה, בעקבות הדרישה להוכיח שהשוטרים מחוסנים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE