הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: הנחיות חדשות ומקלות לצרכני קנאביס במקום העבודה
בין החוקים החדשים, מעסיק לא יוכל לערוך בדיקת סמים או לנקוט בצעדים נגד עובד המשתמש במריחואנה, אם אין הוכחה מוצקה לפגיעה ממשית באפקטיביות שלו

משרד העבודה של מדינת ניו יורק פרסם הנחיות חדשות בנוגע לשימוש במריחואנה במקום העבודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנחיות מקלות לצרכני קנאביס (צילום: Shutterstock)

 

על פי ההנחיה החדשה, מעסיקים אשר רוצים לפעול נגד עובד שהשתמש במריחואנה, צריך להציג "סימפטומים לליקויים שבאים לידי ביוטי". המשמעות היא שמעסיק חייב לספר הוכחות "שנראות באופן אובייקטיבי" לביצועים של העובד – או בטיחות במקום העבודה – שמשופעים לרעה בעקבות השימוש בקנאביס.

מעסיקים רשאים לאסור על העובדים לצרוך מריחואנה במהלך שעות העבודה, כולל בזמן הפסקות. כמו כן, הם רשאים לאסור החזקת מריחואנה במתחם החברה.

עם זאת, ההנחיה קובעת כי מנהלים לא יכולים לערוך בדיקת סמים לעובד על שימוש בקנאביס, אלא אם כן החוק הפדרלי או המדיני מחייב בדיקה כזאת כתנאי לתפקיד. מלבד זה, כאמור, המעסיק לא יכול לדרוש בדיקות סמים מהעובד.

נוסף לכך, לא ניתן לאסור על עובד לצרוך מריחואנה מחוץ למקום העבודה. המדיניות אשר אוסרת שימוש בקנאביס כתנאי תעסוקתי – אלא אם כן נדרשת ברמה הממלכתית או הפדרלית – אינה מותרת, אפילו אם היא הייתה קיימת לפני ההנחיות החדשות בניו יורק.

בכל הנוגע לעבודה מרחוק, מקום מגוריו של העובד אינו נחשב "מקום עבודה" על פי החוקים בניו יורק.

 

(צילום: Shutterstock)

 

שימוש במריחואנה לצורכי פנאי במדינת ניו יורק, הותר עבור בני 21 ומעלה עוד בחודש מרץ. המדינה אמנם עוד לא הקימה באופן רשמי שיטת הפצה ומכירה של קנאביס, אך עונשים על החזקת סמים לשימוש אישי בוטלו. בינתיים, המשרד החדש לניהול קנאביס, שנפתח בעקבות השינוי במדיניות, פועל להחלת הנחיות חדשות ולהנפקת רישיונות לגידול ומכירה באופן מסחרי. כזכור, תושבי ניו יורק יורשו לגדל עד שישה צמחי קנאביס למבוגר, או 12 צמחים למשק בית.

בסוף ספטמבר, כזכור, משרד התביעה במחוז לוס אנג'לס הודיע על כוונתו למחוק קרוב ל-60 אלף כתבי אישום הקשורים למריחואנה, זאת כחמש שנים לאחר שצריכת קנאביס על כל צורותיה הפכה לדבר חוקי במדינה.

לדבריו של התובע הראשי במחוז, ג'ורג' גקסון, המהלך נועד לאפשר "עתיד טוב יותר" לעשרות אלפי תושבים: "מחיקת כתבי האישום סוללת עבורם את הדרך למציאת עבודה, דיור ושירותים נוספים שלא ניתנו להם בגלל חוקי קנאביס שאינם הוגנים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE