הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA אישר חיסוני בוסטר של מודרנה ו-J&J וערבוב בין המותגים
מנהל המזון והתרופות הרחיב את האפשרויות עבור האמריקנים אשר כבר התחסנו במלואם, ומבקשים לחזק את החסינות שלהם נגד נגיף הקורונה

לאחר דיונים רבים, מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, אישר היום (רביעי) להרחיב את אישור חיסוני הבוסטר נגד הקורונה, כמו גם לקבל זריקה נוספת מחברה אחרת מזו שקיבלתם תחילה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיסוני קורונה השונים (צילום: איי.פי)

 

הרגולטורים אישרו את הזריקה השלישית של מודרנה למבוגרים מעל גיל 65 ולאנשים שנמצאים בסיכון גבוה, וזאת מי שקיבל את המנה השנייה של החיסון לפני יותר מחצי שנה. זריקת הבוסטר תהיה מחצית מהמינונים הראשונים, מה שמספיק כדי להגביר את החסינות בגוף נגד הקורונה. כך נמסר ממודרנה ואנשי בריאות.

כל מי שקיבל את החיסון של ג'ונסון וג'ונסון, יכול לקבל מנה נוספת כבר חודשיים לאחר מכן. ה-FDA קיבל את ההחלטה לאחר שמחקר הוכיח צניחה דרמטית ביעילות הזריקה הבודדה של J&J.

זריקת הבוסטר של פייזר, כזכור, כבר אושרה בחודש שעבר.

לצד אישור חיסוני הבוסטר עצמם, ה-FDA אישר לקבל זריקת בוסטר ממודרנה, פייזר או J&J – ללא קשר לאיזו זריקה המחוסן קיבל תחילה. לטענת מנהל המזון והתרופות, ערבוב מותגי התרופות צפוי להאיץ את הגברת החסינות, במיוחד בקרב אנשים פגיעים.

ממצאי הממשלה הראשוניים הראו שכל מנה נוספת מגדילה בגוף את כמות הנוגדנים אשר נלחמים בנגיף. מהמחקר עולה, למשל, שאלה שקיבלו את המינון היחיד של ג'ונסון וג'ונסון, הראו תגובה משופרת מזריקת בוסטר של מודרנה או פייזר.

כ-65 מיליון אמריקנים עדיין לא התחסנו, ופקידי ממשלה אמרו כי בעוד עידודם לצאת ולקבל את הזריקות נשאר בסדר ראש העדיפויות, חיזוק חסינות הגוף בקרב המחוסנים היא גם מפתח חשוב במאבק בקורונה. עד כה, 11 מיליון בני אדם בארצות הברית כבר קיבלו את הזריקה הנוספת. כך נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

ההנחיה החדשה של מנהל המזון והתרופות מגיעה מכיוון שחלק מהמומחים מזהירים שהממשלה לא ניסחה בבירור את האפקטיביות או ההכרחיות של זריקת בוסטר. "הנתונים הקיימים מצביעים על ירידה בחסינות בקרב אוכלוסיות מסוימות, אשר מחוסנות במלואן", אמרה נציגת ה-FDA, ד"ר ג'נט וודקוק. "זמינות הבוסטרים האלה חשובה להמשך ההגנה מפני וירוס הקורונה".   

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE