הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אזהרה: חיידק הסלמונלה התגלה בבצלים המיובאים ממקסיקו
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן הצליח לאתר את ההתפרצות שנראתה ב-37 מדינות בארה"ב, וקורא לציבור לזרוק את כל הבצלים ללא צווית או כאלה המיובאים מדרום

התפרצות של חיידק הסלמונלה שנראתה ב-37 מדינות ברחבי ארצות הברית – נובעת מבצל שלם טרי, כך נמסר היום (רביעי) מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"תזרקו את כל הבצלים ללא תווית שיש לכם בבית", מסרה הסוכנות בציוץ. "אין לאכול, למכור או להגיש בצל אדום, לבן או צהוב המיובא ממקסיקו ומופץ ברחבי ארצות הברית על ידי ProSource Inc".

החברה ProSource Inc מייבאת את הבצלים ממדינת צ'יוואוואה שבמקסיקו, ומפיצה אותם למסעדות וחנויות ברחבי ארצות הברית. מהחברה נמסר כי הבצלים שנמצאו נגועים יובאו ב-27 באוגוסט, אך בשל חיי המדף הארוכים של הירק הם עדיין עשויים להיות על המדפים.

לצד זיהוי הסלמונלה באותו ייבוא גדול של בצלים, חוקרי הבריאות עדיין עובדים כדי לקבוע אם התפרצות החיידק קשורה להפצות אחרות של הירק.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ממליץ לציבור לבדוק את הבצלים בבית – אדומים, לבנים או צהובים, ואם יש תווית אשר מציינת כי הם מיובאים על ידי ProSource או אין תווית כלל, מומלץ בחום לזרוק אותם.

לאחר מכן, יש לשטוף את כל המשטחים שהבצל יכול היה לגעת בהם במי סבון חמי, ורצוי שכל הכלים בבית יעברו במדיח כלים.

התסמינים להידבקות בסלמונלה הם שלשול, חום, הקאות, התכווצויות בבטן, אשר מתחילים בין 6 שעות לשישה ימים מאז בליעת החיידק. בעוד רוב האנשים מחלימים בכוחות עצמם, ילדים מתחת לגיל 5 ומבוגרים מעל גיל 65, יחד עם אנשים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה, עלולים לחלות קשה ולהתאשפז. לכן, בכל מקרה, רצוי ללכת ולראות רופא.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כבר מספר חודשים שגורמי הבריאות מנסים לאתר את הסיבה להתפרצות המתמשכת של הסלמונלה, אשר גרמה ל-652 בני אדם, בגילי שנה עד 97, להיות חולים. על פי ה-CDC, מספר האנשים שסבלו מהחיידק ככל הנראה גבוה בהרבה, מכיוון שרבים מחלימים מבלי לדווח על המחלה.

המקרה הראשון של זן החיידק, סלמונלה אורנינבורג, נרשם ב-31 במאי 2021.

באמצעות חקירות מעמיקות וראיונות עם אנשים שאישרו שהם צורכים את אותו זן, החוקרים אמרו כי שלושה רבעים מהם דיווחו על אכילת בצל נא או מנות המכילות בצל נא, בימים שקדמו לתסמינים הראשונים. לאחר שנודע לגורמי הבריאות כי חלק מהאנשים אכלו באותן מסעדות, גורמי הבריאות ערכו בדיקות מזון והצליחו לעקוב אחר מוקד ההתפרצות.  

99% לא
1% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE