הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש בניו יורק: אלפי כבאים ושוטרים יוצאו לחל"ת בעקבות חובת החיסונים
יממה בלבד לאחר שהוכרזה חובת חיסונים עבור כלל עובדי העירייה, הבוקר שני איגודי העובדים הגדולים ביותר של המשטרה והכבאות כבר הודיעו כי בכוונתם להגיש תביעה כנגד המדיניות; שיעור המתחסנים בקרב שוטרים וכבאים נמוך באופן משמעותי בהשוואה למחלקות אחרות בעירייה

שיעור המתחסנים הנמוך בקרב שוטרים וכבאים בניו יורק עלול להוביל למצב שבו העירייה תיאלץ להוציא אלפים לחופשה ללא תשלום, וזאת במסגרת חובת החיסונים שהוכרזה אתמול (רביעי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ראש עיריית ניו יורק - ביל דה-בלאזיו - חשף אתמול את המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף ביום שני ה-1 בנובמבר, ותחול על כ-160 אלף איש העובדים במחלקות השונות של העיריה. אותם עובדים יידרשו להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד השעה 5:00 אחה"צ ביום שישי ה-29 באוקטובר.

בהודעתו הסביר ראש העיר דה-בלאזיו כי לא תינתן לעובדים האפשרות לעבור בדיקת קורונה שבועית במקום להתחסן. אי לכך, העירייה הודיעה שעובדים שאינם מחוסנים (או כאלה שיסרבו לדווח האם הם מחוסנים) יוצאו לחופשה ללא תשלום עד שיסכימו להתחסן.

בחלק ממחלקות העירייה, למשל מחלקת התברואה, שיעור המתחסנים עולה על 95%. לעומת זאת, שיעור המתחסנים בקרב שוטרים (69%) וכבאים (59%) נמוך באופן משמעותי. בעקבות זאת, בעירייה חוששים שהם ייאלצו להוציא אלפי כבאים ושוטרים לחל"ת.

 

ראש העיר דה-בלאזיו (צילום: לשכת ראש העיר)

 

כפי שדיווחנו במהלך יום רביעי, ראש העיר דה-בלאזיו הסביר שעובדי העירייה שיתחסנו החל מאתמול ועד הדדליין שנקבע (בין ה-20 ל-29 באוקטובר) יקבלו מענק חד פעמי בגובה 500 דולר.

"אין זכות גדולה יותר מאשר לשרת את תושבי ניו יורק", הצהיר ראש העיר, "אך זכות זו מגיעה עם אחריות אישית ואחריות כלפי הקהילה. כעיר, הובלנו את המאבק כנגד נגיף הקורונה - החל מההחלטה לחסן את עובדי מערכת הבריאות וכלה בתוכניות כגון 'מפתח לעיר ניו יורק'".

עם זאת, נדמה שדבריו של ראש העיר והמענק הכספי לא מצליחים לשכנע את עובדי העירייה. מוקדם יותר הבוקר איגוד הכבאים בניו יורק (UFA) הודיע ש-3,500 נציגיו אינם מחוסנים.

לדבריו של נשיא האיגוד, אנדרו אנדסברו, חלק גדול צפויים להתחסן עד הדדליין שהוצב ע"י העירייה. עם זאת, הוא הסביר שעובדים שלא מחוסנים בכל זאת יגיעו למקום עבודתם: "אמרתי לנציגים שלנו שעליהם להתייצב למקום עבודתם גם במידה שיחליטו שלא להתחסן. אם מישהו יגידו להם שהם לא יכולים לעבוד, זה כבר יהיה באחריות של הכבאות או העירייה. והכבאות והעירייה גם יהיו אחריות לכך שתושבי ניו יורק לא זוכים להגנה מפני שריפות".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

עוד חשף אנדסברו כי האיגוד מתכוון להגיש תביעה בעקבות חובת החיסונים - בדומה לאיגוד השוטרים (Police Benevolent Association) שכבר מאיים לעשות זאת.

ראש העיר דה-בלאזיו התייחס לאפשרות שאלפי שוטרים וכבאים יוצאו לחל"ת ואמר: "יש לנו תוכניות חירום למקרים כאלה, אבל אני משוכנע שהמנהיגים של המשטרה והכבאות ידעו להתמודד עם כל האתגרים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE