הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לכבוד יום הזוחלים הבינלאומי: הכירו 6 עובדות מפתיעות על היצורים המרתקים בעולם
היום המיוחד הזה נועד לקדם את המודעות לזוחלים, את השמירה עליהם, בתי הגידול הטבעיים שלהם, וכמובן על תרומתם לסביבה. ריכזנו עבורכם כמה עובדות מפתיעות במיוחד שיגרמו לכם להכיר מחדש את הזוחלים ואפילו להעריך אותם

הזוחלים הם למעשה קבוצה של בעלי חיים בעלי דם קר. כיום, קיימים למעלה מ-10,000 מינים שונים. אנשים רבים נרתעים מהם, אך חשוב לדעת כי לא בצדק. זוחלים רבים הם אינם מזיקים, מסוכנים, ובעיקר חמודים. למעשה, אין זה משנה באיזה סוג זוחל מדובר, קבוצה זו הינה מרתקת במיוחד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה כמה עובדות שכנראה לא ידעתם על זוחלים שיוכיחו לכם כמה הם מיוחדים ומעניינים: 

1. האיגואנה הירוקה משתתקת כאשר הטמפרטורה סביבה יורדת מתחת לארבע מעלות. הן בדרך כלל נמצאות על עצים, וכאשר הן קפואות ולא זזות, הן למעשה מחכות לשמש שתחמם אותן, רק אז הן חוזרות לתנועה.

2. לתנין נדרשת רק עשירים מכמות המזן שנדרש לאריה בשביל לחיות. לכן, תנינים יכולים לשרוד עד שישה חודשים ללא מזון.

3. הריאות אצל צבים מחוברות לחלק העליון של השריון, כלומר אין להם סרעפת. כתוצאה מכך, על מנת לנשות, הם צריכים להזיז את הצוואר, הראש והרגליים. כאשר הם נמצאים בשנת חורף הם נושמים באמצעות החלק האחורי של הגוף. 

4. זוחלים משילים את העור שלהם אחת לפרק זמן מסוים, כאשר ככל שהם צעירים יותר, כך הם עושים זאת לעיתים תכופות יותר.

5. זוחלים מעכלים מזון בצורה איטית יותר ביחס ליונקים. הסיבה? קצב חילוף חומרים איטי יותר. בנוסף, הם נוטים לאכול את הטרף שלהם בלי ללעוס אותו, כאשר פעמים רבות הם למעשה בולעים אותו שלם.

5. הטמפרטורה של האדמה בה הזוחלים מטילים ביצים היא זו שמכריעה כמה נקבות וכמה זכרים יהיו. כך למשל אם האדמה בטמפרטורה של 32 עד 34 מעלות, רוב הצאצאים יהיו זכרים. 

6. הזוחל שחי הכי הרבה זמן הוא צב יבשה. מחקרים מראים כי צב זה יכול לחיות יותר מ-200 שנה. 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE