הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סכנה לשלום רוסיה": ארה"ב מנסה לצרף את אוקראינה לנאט"ו - פוטין מגיב באיום מרומז
על רקע ביקורו המתוקשר של שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בקייב נשיא הפדרציה הרוסית יוצא בהצהרה שאינה משתמעת לשני פנים ומזהיר - "נראה מה יקרה בזירה הפוליטית הפנימית של אוקראינה בעתיד הקרוב"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרסם הצהרה בתגובה לביקורו הרשמי של שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין באוקראינה, רומניה וגאורגיה השבוע.

בביקור אמר אוסטין למנהיגי אוקראינה שקיימת "דלת פתוחה לחברות בנאט"ו, אם כי יש צורך ברפורמה בהוצאות הביטחון וברפורמות נגד שחיתות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"הפיתוח הצבאי של השטח [אוקראינה] כבר בעיצומו, וזה באמת מהווה איום על רוסיה. אנחנו מודעים לכך", אמר פוטין בדברים פומביים ביום חמישי למול מועדון הדיונים הבינלאומי ולדאי.

"נראה מה יקרה בזירה הפוליטית הפנימית של אוקראינה בעתיד הקרוב", אמר.

"שר ההגנה הגיע, למעשה, פתח את הדלתות לאוקראינה בפני נאט"ו", הוסיף פוטין.

עם זאת, המנהיג הרוסי הציע כי חברות בנאט"ו ועימות עם רוסיה לא יתעוררו מרצון העם, אלא באמצעות קליקת שליטים הנתמכים על ידי המערב המחזיקים ב"דעות פוליטיות קיצוניות".

"לעם האוקראיני אסור להקים גופי שלטון שייצגו ישירות את האינטרסים שלו... אוקראינה נשלטת באופן ריאליסטי על ידי קבוצה קטנה של אנשים שטוענים כי ניצחו במאבק לעצמאות ומחזיקים בדעות פוליטיות קיצוניות. בלי קשר למי הוא ראש המדינה בפועל" אמר פוטין על פי תרגומים בתקשורת הרוסית.

"הרוב הדומם הצביע בעד תקווה שיממשו את הבטחות הבחירות שלהם, אך המיעוט הלאומני התוקפני, האגרסיבי כל כך, דיכא את חירותו לקבל החלטות המצופות מהאוכלוסייה האוקראינית. הם אלה שמנהלים את המדינה באמת". פוטין תיאר.

ביום שלישי בעת שנפגש עם בכירים אוקראינים בקייב, שר ההגנה אוסטין קרא לרוסיה "מכשול לשלום" באזור.

"בואו שיהיה ברור שרוסיה התחילה את המלחמה הזו ורוסיה היא המכשול לפתרון של שלום", אמר אוסטין במהלך תדרוך משותף עם עמיתו האוקראיני אנדריי טארן.

"לכן אנו קוראים שוב לרוסיה להפסיק את כיבוש קרים, להפסיק את הנצחת המלחמה במזרח אוקראינה, להפסיק את פעילותה בים השחור ולאורך גבולות אוקראינה", אמר אוסטין.

אוסטין האשים גם כי המודיעין הרוסי ביצע "התקפות סייבר מתמשכות" ודרש להפסיק מיידית את פעולותיו נגד המערב.

זו הייתה נסיעתו השנייה של אוסטין לאוקראינה תוך פחות מחודשיים, כאשר וושינגטון וקייב פועלות על מנת להניח את הבסיס להעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני.

מוסקבה השמיעה לאחרונה איומים מוסתרים בפתיחת פעולה צבאית אם היא תבחין כי נאט"ו מרחיבה את הנוכחות הצבאית ואת תשתית הבסיס שלה לאוקראינה.

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE