הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשלת שבדיה הודיעה: "משעים את חיסון המודרנה עבור כל בני ה-31 ומטה בשל קשר לבעיות בשריר הלב"
חיסון מודרנה אשר ניתן בארה"ב ובישראל גם לצעירים הושעה במדינה הסקנדינבית לאור ממצאים של מחקר חדש, בינתיים צעירים שבדים יקבלו זריקות של חברת פייזר

חששות חדשים מועלים לגבי תופעות הלוואי של חיסון Moderna נגד נגיף הקורונה.

פקידי בריאות שבדיים החליטו כעת שההקפאה של מתן החיסון של Moderna לכל מי מתחת לגיל 31 תוארך ללא הגבלת זמן, כך דיווח ה-U.K. Daily Mail.

ההפסקה שהייתה אמורה להסתיים ב-1 בדצמבר תוארך עתה ללא הגבלה.

פינלנד, איסלנד ודנמרק נקטו צעדים דומים.

נורבגיה מעודדת גברים מתחת לגיל 30 שלא לקבל את זריקת המודרנה, אך אינה מחייבת זאת.

במשך חודשים, החיסון של Moderna נמצא בבדיקה בגלל נתונים שמראים שגברים צעירים שמקבלים אותו נמצאים בסיכון מוגבר לדלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב כמו גם דלקת של השק סביב הלב.

ה"דיילי מייל" דיווח כי מחקר אחד בארה"ב שטרם זכה לביקורת עמיתים הגיע למסקנה ש"גברים צעירים מתחת לגיל 20 נמצאים בסיכון גבוה עד פי שישה לפתח דלקת שריר הלב לאחר הידבקות ב COVID-19 מאשר אלו שחוסנו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: אילוסטרציה)

ההחלטה מגיעה בזמן שמינהל המזון והתרופות האמריקני מפסיק את התוכניות של Moderna לזריקה המכוונת לאוכלוסיה מגיל 12 עד 17 עקב חששות לגבי סיכונים, על פי הוול סטריט ג'ורנל.

 

למרות שפאנל פדרלי של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אישר ביום חמישי מאיצים לחיסונים של Moderna וג'ונסון וג'ונסון, על פי רשת CNBC הועלו כמה אזהרות.

ד"ר טום שימאבוקורו אמר שקיים סיכון מוגבר לדלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב עם חיסון מודרנה או פייזר, במיוחד לאחר המנה השנייה של החיסונים אך לפי הדיילי מייל, הנתונים הצביעו על כך שהסיכון היה גדול פי 13 עבור אלה שקיבלו את חיסון המודרנה מאשר עבור אלה שקיבלו את חיסון פייזר. סוכנות בריאות הציבור של שבדיה אמרה כי הנתונים שטרם פורסמו קושרים את חיסון המודרניה עם "סיכון מוגבר לתופעות לוואי כמו דלקת בשריר הלב או קרום הלב".

ה-FDA התייחס לדאגה לגבי החיסון של פייזר בהצהרה שלו שנתנה לו אישור מלא, ואמר כי "הנתונים מראים סיכונים מוגברים, במיוחד בתוך שבעת הימים שלאחר המנה השנייה".

"הסיכון שנצפה גבוה יותר בקרב גברים מתחת לגיל 40 בהשוואה לנשים ולגברים מבוגרים. הסיכון הנצפה הוא הגבוה ביותר אצל גברים בגילאי 12 עד 17", הודיעו ב-FDA.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE