הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC שוקל: אמריקנים שלא קיבלו את זריקת הבוסטר – לא ייחשבו מחוסנים באופן מלא
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בודק אם לשנות את הנהלים, וכדי שתושבי ארצות הברית יוכלו לקבל את תעודת החיסון, הם יצטרכו להתחסן שוב

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, אמר ביום שישי כי הוא עשוי לשנות את ההגדרה של חיסון מלא, ולחייב אמריקנים לקבל את זריקת הבוסטר על מנת לקבל את תעודת החיסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זריקת בוסטר נגד הקורונה (צילום: Shutterstock)

 

"עדיין לא שיניו את ההגדרה של 'מחוסן במלואו'. אנחנו נמשיך להסתכל על זה. ייתכן שנצטרך לעדכן את ההגדרה שלנו ל'מחוסן במלואו' בעתיד", אמרה מנהלת ה-CDC, רושל ולנסקי, במסיבת עיתונאים.

נכון לעכשיו, כידוע, אדם נחשב מחוסן במלואו אם הוא קיבל את שתי המינונים של פייזר או מודרנה, או מנה אחת של ג'ונסון וג'ונסון. אך עם התרחבות חיסוני הבוסטר, שכרגע מומלצת בעיקר לבני 65 ומעלה ואנשים בסיכון גבוה, ההגדרה של הסוכנות עשויה להשתנות.

"אם אתה זכאי לחיסון בוסטר, קדימה, לך תקבל אותו, ואנחנו נמשיך לעקוב", הוסיפה ולנסקי ביום שישי.

באותו היום מתאם תגובת הבית הלבן לנגיף הקורונה, ג'ף זינטס, אמר בתדרוך עם עיתונאים כי זריקת הבוסטר תהיה זמינה ליותר מ-120 מיליון אמריקנים כבר "בחודשים הקרובים. זה כולל למעלה מ-60 מיליון מחוסנים עם מודרנה וג'ונסון וג'ונסון, נוסף ל-60 מיליון אחרים המחוסנים עם פייזר".

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כמעט 58% מכלל אוכלוסיית ארצות הברית מחוסנים באופן מלא נגד הקורונה, וכ-6% קיבלו עד כה את זריקת הבוסטר. כך על פי נתונים שנאספו מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

ביום רביעי האחרון, כזכור, מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, אישר להרחיב את אישור חיסוני הבוסטר נגד הקורונה, כמו גם לקבל זריקה נוספת מחברה אחרת מזו שקיבלתם תחילה.

הרגולטורים אישרו את הזריקה השלישית של מודרנה לאנשים מעל גיל 65 ולכאלה הנמצאים בסיכון גבוה, ואת עבור מי שקיבל את המנה השנייה לפני יותר מחצי שנה.

כל מי שקיבל את החיסון של ג'ונסון וג'ונסון, יכול לקבל מנה נוספת כבר חודשיים לאחר מכן. ה-FDA קיבל את ההחלטה לאחר מחקר שהראה צניחה דרמטית ביעילות הזריקה הבודדה של J&J.

לצד הרחבת חיסוני הבוסטר, הסוכנות האמריקנית אישרה לקבל זריקת בוסטר ממודרנה, פייזר וג'ונסון וג'ונסון – ללא קשר לאיזו זריקה המחוסן קיבל תחילה. לטענת ה-FDA, ערבוב מותגי התרופות צפוי להאיץ את הגברת החסינות, במיוחד בקרב אנשים פגיעים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE