הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צבא קולומביה לכד את סוחר הסמים המבוקש במדינה: "דומה לנפילתו של אסקובר"
יותר מ-500 אנשי ביטחון ו-22 מסוקים הצליחו להביא למעצרו של אחד האנשים המבוקשים במדינה, כמו גם בארצות הברית –אשר שמה על ראשו 5 מיליון דולר

כוחות הביטחון בקולומביה הודיעו כי הם תפסו את סוחר הסמים המבוקש ביותר במדינה – דאירו אנטוניו אוסוגה, כאשר הנשיא טען כי מדובר במעצר המשמעותי ביותר מאז לכידתו של פבלו אסקובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אטוניאל אזוק לצד אנשי כוחות הביטחון הקולומביאנים (צילום: איי.פי)

 

אוסוגה הידוע בכינויו 'אטוניאל', אשר מנהיג הקרטל Autodefensas Gaitanistas de Colombia, נעצר ביום שבת באזור אורבה הכפרי. הצבא הקולומביאני התגאה בתפסיה והציג את אוסוגה באזיקים אל מול כלי התקשורת.  

כאמור, נשיא קולומביה, איוואן דוקה, בירך על לכידתו של אטוניאל, אותו הגדיר כניצחון, והשווה אותו למעצר שאירע לפני שלושה עשורים, של ברון הסמים הקולומביאני המוכר – פבלו אסקובר. "זו המכה הגדולה ביותר נגד סחר בסמים במדינה שלנו במאה הנוכחית", אמר הנשיא דוקה במהלך מסיבת עיתונאים. "את האירוע הזה ניתן להשוות רק לנפילתו של פבלו אסקובר בשנות ה-90".

לדבריו של דוקה, ממשלתו עובדת על הסגרתו של אוסוגה, ככל הנראה לארצות הברית – גם שם הוא נמנה בין הפושעים המבוקשים ביותר אצל מנהל אכיפת הסמים.ב-2009, הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט פדרלי במנהטן באשמת סחר בסמים.

אטוניאל בן ה-50, עומד גם בפני אישומים פליליים בברוקלין ובמיאמי, באשמת "פעולות פליליות מתמשכות, קשירת קשר לסחר בינלאומי בקוקאין ושימוש בנשק חם לקידום פשעי סחר בסמים". על פי כתב האישום, הוא אחראי לייבוא של 73 טונות של קוקאין בין השנים 2003 ל-2014, אל תוך שטח ארצות הברית דרך מדינות כמו ונצואלה, גואטמלה, מקסיקו, פנמה והונדורס.

 

ברון הסמים הקולומביאני, אטוניאל (צילום: רויטרס)

 

תפיסתו של אטניאל מציינת סוף למצוד של שנים אחריו, במהלכו הרגו חלק מבעלי בריתו, עצרו את בני משפחתו ורדפו אחר הכספים שלו. קולומביה הציעה פרס של עד 800 אלף דולר עבור מידע שיוביל ללכידתו, בעוד שארצות הברית הציעה 5 מיליון דולר.

על פי סוכנות הידיעות איי.פי, ארצות הברית ובריטניה סיפקו את המידע המודיעני ללכידתו של אטוניאל, בעוד יותר מ-500 אנשי הכוחות המיוחדים של קולומביה ו-22 מסוקים היו חלק מהפשיטה בג'ונגל.

על אף שדוקה טוען כי המעצר מציין ניצחון, אנליסטים וארגוני זכויות אדם חוששים שהמהלך עלול לגרום ליותר אלימות, בעוד שהמדינה חווה החמרה בעימותים בין קבוצות חמושות. "כאשר ראשון ארגון, 'מלך', נופל, יש עשרות ארגונים אחרים שמוכנים לתפוס את מקומו. ואין לי ספק שזה מה שיקרה", אמר סרג'יו גוזמן, מנהל ניתוח סיכונים של קולומביה.

אך גוזמן עדיין טוען שהתפיסה היא הצלחה, שכן היא מגיעה בתקופה שבה כוחות הביטחון במדינה מאבדים אט אט את שליטתם באזורים הכפריים לכנופיות חמושות. "זה טוב שהם הצליחו לתפוס את אחד הפושעים המבוקשים בקולומביה. הם לא ירו בו, לא הפציצו אותו, זה אומר שהיה מודיעין, שהיה מבצע מתוחכם שהוביל ללכידתו".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE