הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו: אלפי מהגרים מסתערים על חומה אנושית של שוטרים מקסיקנים – ועושים את דרכם לארה"ב
שיירה של כ-2,000 איש, שיצאה מעיר דרומית הגובלת בגואטמלה, נמצאת בדרכה לגבול האמריקני – ונראה שאף אחד לא יכול לעצור בעדם

קבוצת מהגרים גדולה נמצאת בדרכה ממקסיקו לארצות הברית, כאשר סרטון שפורסם ברשתות החברתיות מראה כיצד אלפים רצים אל תוך חומה אנושית של אנשי ביטחון מקסיקנים אשר ניסו למנוע מהם להגיע לגבול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלפי מהגרים חוצים חומה אנושית של כוחות ביטחון מקסיקנים (צילום: מתוך טוויטר)

 

המארגנים סיפרו לרשת 'פוקס ניוז' כי יש יותר מ-2,000 מהגרים, שיצאו מהעיר המקסיקנית הדרומית טאפאצ'ולה, הגובלת בגואטמלה, כאשר חלקם אוחזים בדגל אמריקה ובשלטים עם שמו של הנשיא ג'ו ביידן.

שיירת המהגרים היא לא קבוצה רנדומלית של אנשים שהתכנסו יחד, אלא חלק מארגון מדוקדק, כאשר אלה שרוצים להיכנס לארצות הברית התבקשו להירשם עם קוד QR או דרך קישור באינטרנט.

בתוך שעות מאז שהתחילו את המסע שלהם, כאמור, המהגרים נתקלו בקיר אנושי של משטרת מקסיקו, כאשר הכוחות היו מצוידים בציוד מגן. אבל האבטחה לא החזיקה מעמד, שכן המהגרים פשוט החלו לרוץ לעבר הכוחות, שברו את החומה וחצו את הכוחות בדרכם לגבול האמריקני.

 

 

רשות המכנס והגנת הגבולות הודיעה ביום שישי כי במהלך שנת הכספים 2021, נשבר שיא חדש כאשר נרשמו יותר מ-1.7 מיליון מפגשים עם מהגרים. רק בחודש ספטמבר היו 192,000, כאשר מדובר בירידה קלה לעומת קצת יותר מ-200,000 ביולי ואוגוסט.

המשבר בגבול הולך ומחמיר, ולצד מהגרים רבים ממדינות מרכז אמריקה, המצב הפוליטי הקשה בהאיטי ובעקבות רעש האדמה הכבד, פליטים האיטים רבים מגיעים לגבול ומבקשים להיכנס, וממשל בביידן חושש שהמספרים ימשיכו לעלות.

השבוע, הנשיא ביידן נשאל מדוע הוא עוד לא הגיע לגבול בעוד המשבר הולך ומחריף, ובתגובה הנשיא ענה ש"הייתי שם בעבר", אך הודה כי "אני מניח שאני צריך להגיע".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE