הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שובר שיאים: ביידן רשם את הצניחה בשיעור התמיכה הקיצונית ביותר לנשיא אמריקאי מאז 1953
אחרי שאפילו בתקשורת הדמוקטרית החלו לתהות לגבי הכלכלה המדשדשת, מדיניות החוץ הלא ברורה, והתקלות בשרשרת האספקה מגיע אישור נוסף לכך שכהונתו של ביידן אינה עומדת עד עתה בציפיות הבוחרים

ירידה של 11 נקודות בדירוגי האישור בשלושת הרבעונים הראשונים של הנשיא ביידן בתפקידו מסמנת את הירידה המשמעותית ביותר בנקודות אישור עבור כל נשיא מאז 1953, כך לפי סקר מכון גאלופ.

במהלך הרבעון הראשון שלו כנשיא מינואר עד יוני, הנשיא ביידן נהנה מדרוגי אישור של בין 54% ל-57%, עם דירוג ממוצע של 56%, לפי גאלופ.

מאז, דירוג האישור שלו בקרב אמריקאים פשוט צנח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(ביידן, בוש, ואובמה צילום: Getty Images)

דירוגי האישור ברבעון השלישי של הנשיא ביידן, שהחל להימדד ב-20 ביולי והסתיים ב-19 באוקטובר, עמד על ממוצע של 44.7%, לפי גאלופ. ירידה של 11.3 נקודות האחוז בין הרבעון הראשון לשלישי מהווה את הירידה הגדולה ביותר מבין כל הנשיאים האמריקאים מאז 1953. הסקר האחרון של גאלופ רושם את דירוג התמיכה של הנשיא על 42 אחוזים, הדומה לדירוג האישור שקיבל בחודש ספטמבר.

כידוע מאז ספטמבר, ארצות הברית נתקלה בבעיות של שרשרת האספקה, מחסור בעובדים ואינפלציה. באוגוסט, הדירוג של הנשיא עמד על 49 אחוזים, אבל הנסיגה הרת האסון מאפגניסטן, שהביאה למותם של 13 אנשי שירות אמריקאיים, הובילה ככל הנראה לירידה של שש נקודות נוספות בין חודש אוגוסט לספטמבר, לפי גאלופ.

הסקר האחרון שנערך בין ה-1 באוקטובר ל-19 באוקטובר, מראה כי 92% מהדמוקרטים מאשרים את הביצועים של ביידן, בעוד ש-6% מהדמוקרטים מסתייגים מהם. בקרב הרפובליקנים, ארבעה אחוזים מאשרים את העבודה שעושה הנשיא, בעוד ש-94 אחוזים אינם. "הפער המפלגתי של 88 נקודות באישור התפקיד הוא הגדול ביותר עבור ביידן עד שלב זה בנשיאותו והוא מדורג בין הגדולים ביותר בשמונה עשורים של מדידות גאלופ". יתרה מכך, הסקר מראה שביידן נמצא 'מתחת למים' עם מצביעים עצמאיים, שכן דירוג האישור האחרון שלו נע עימם באזור ה-34 אחוזים, ירידה של 21 נקודות מדרוג האישור של 55 האחוזים ממנו נהנה בחודש יוני.


שלושת הנשיאים הדמוקרטים שקדמו לביידן סבלו כולם מירידות חדות הדומות לזו של ביידן באותה נקודה במהלך כהונתם בתפקיד בכל הקשור לדירוג האישור שלהם.

ברק אובמה ירד עשר נקודות בין ממוצע הרבעון הראשון והשלישי שלו.

ביל קלינטון ירד שבע נקודות האחוז באותה תקופה מקבילה.

ודירוג האישור של ג'ימי קרטר ירד אף הוא בתשעה נקודות האחוז בתקופת מדידה זו.

הנשיא הדמוקרטי האחרון שזכה לתמיכה ציבורית גוברת בין הרבעון הראשון לשלישי שלו היה לא אחר מאשר ג'ון קנדי, שדירוג האישור שלו טיפס ב-2.5 נקודות האחוז.

הסקר האחרון של גאלופ נערך בין ה-1 באוקטובר ל-19 באוקטובר ודגם באקראי 823 מבוגרים מעל גיל 18 בכל 50 המדינות ובושינגטון הבירה.

מרווח הטעות הוא פלוס/מינוס ארבע נקודות האחוז.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE