הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכירת המדינה לשעבר קונדוליזה רייס הדהימה את אמריקה: "תפסיקו לגרום לילדים לבנים להרגיש רע בגלל צבע העור שלהם"
לאור לימודי תורת הגזע הביקורתית שהופכים פופולריים בבתי ספר ברחבי ארה"ב נעמדה מזכירת המדינה השחורה והרפובליקנית כנגד הניסיון להפריד בין לבנים ושחורים כפי שגורמים בשמאל הדמוקרטי מנסים

מזכירת המדינה לשעבר, קונדוליזה רייס, מתחה ביקורת על חסידי תורת הגזע הביקורתית ביום רביעי והכריזה כי "זו שיחה שהלכה לכיוון הלא נכון".

בהופעה ב-The View, רייס, כיום מנהלת מכון הובר, ביקרה את תיאוריית הגזע הביקורתית המרקסיסטית שהפכה נפוצה בחוגים דמוקרטים.

היא תקפה את ניסיונות ממשל ביידן להעניש הורים שמתנגדים לכך שילמדו את ילדיהם בבתי הספר על "שחורים ולבנים".

"אם יכולתי לקחת רגע לדבר על כל הנושא של תורת הגזע הביקורתית ועל מה שאסור ללמד, אני יוצאת ממוסד אקדמי, וזה משהו שאנשי אקדמיה מתווכחים עליו. מה תפקידו של הגזע וכן הלאה?" אמרה רייס שהמשיכה, "תנו לי להיות מאוד ברורה; גדלתי בהפרדה, בברמינגהם, אלבמה. לא יכולתי ללכת לאולם קולנוע, או למסעדה עם ההורים שלי. הלכתי לבתי ספר מופרדים עד שעברנו לדנבר. ההורים שלי מעולם לא חשבו שאני הולכת לגדול בעולם ללא דעות קדומות, אבל הם גם אמרו לי, 'זו בעיה של מישהו אחר, לא שלך. את הולכת להתגבר על זה, ואת הולכת להיות כל מה שאת רוצה להיות'.

"וזה המסר שלדעתי אנחנו צריכים לשלוח לילדים" אמרה לקול מחיאות כפיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכירת המדינה לשעבר רייס, (צילום: ABC)

"אחת הדאגות שיש לי לגבי הדרך שבה אנחנו מדברים על גזע היא שזה נראה כל כך גדול שאיכשהו אנשים לבנים צריכים עכשיו להרגיש אשמים על כל מה שקרה בעבר", הדגישה רייס.

"אני לא חושבת שזה מאוד פרודוקטיבי", אמרה ואז הוסיפה "או שאנשים שחורים צריכים להרגיש חסרי כוח בגלל גזע. הייתי רוצה שילדים שחורים יתעצמו לחלוטין, ידעו שהם יפים בשחור שלהם, אבל בשביל לעשות את זה, אני לא צריכה לגרום לילדים לבנים להרגיש רע בגלל שהם לבנים. אז איכשהו, זו שיחה שהלכה לכיוון הלא נכון".

צפו:

ההערות של רייס מגיעות בעקבות סרטון שעלה בו מורה בבית ספר תיכון באוהיו מדברת על ספרים ונושאים הקשורים קשר הדוק לתורת הגזע הביקורתית, למרות הבטחות קודמות להורים מגורמים רשמיים שזה לא קורה בבתי הספר של המחוז.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE