הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובמה: "הרפובליקנים מנסים באופן שיטתי למנוע מאזרחים להשמיע את קולם"
הנשיא לשעבר נאם במסגרת קמפיין של המועמד הדמוקרטי לתפקיד מושל וירג'יניה, שם האשים את המחנה השני שמנסה להקשות על הליך ההצבעה

הנשיא לשעבר ברק אובמה האשים את הרפובליקנים בניסיון "שיטתי" למנוע מהאזרחים האמריקנים להצביע, מה שגרם לתגובה עוקצנית מהמחנה השני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא לשעבר ברק אובמה (צילום: Shutterstock)

 

"בכל רחבי המדינה, הדמוקרטים מנסים להקל על ההצבעה, אלא להקשות על ההצבעה, ולדחוק את הרפובליקנים שמנסים למנוע באופן שיטתי מאזרחים רגילים להשמיע את קולם", אמר אובמה ביום שבת במהלך נאום קמפיין בריצ'מונד, שמטרתו לתמוך במועמד טרי מקאוליף.

"אתם צריכים לשאול את עצמכם, למה הרפובליקנים לא רוצים שתצביעו?", שאל.

לא ברור לאילו מדינות התכוון אובמה בהערות שלו, אבל בחודשים האחרונים הדמוקרטים תקפו את חוקי ההצבעה, לדוגמה של ג'ורג'יה. הנשיא ג'ו ביידן, למשל, טען בחודש מרץ האחרון כי "החוק מסיים את ההצבעה מוקדם".

ההערה הזו של ביידן זיכתה אותו לביקורת ב'וושינגטון פוסט' בגין הפצת מידע שגוי, כאשר הסבירו: "אף מומחה שהתייעצנו איתו, שחקר את החוק, הבין מדוע ביידן טען את הטענה הזו, שכן זה היה סעיף בחוק שהרחיב את ההצבעה המוקדמת לתושבים רבים בג'ורג'יה".

מקוליף, שכיהן כמושל בין השנים 2014 ל-2018, והיה יו"ר המקפיין לנשיאות של הילרי קלינטון ב-2008, מקבל תמיכה חזקה מדמוקרטים בכירים כמו סגנית הנשיא קמלה האריס, הגברת הראשונה ג'יל ביידן והנשיא עצמו שצפוי להגיע בשבוע הקרוב.

הדמוקרטי מתמודד במרוץ צמוד אל מול גלן יאנגקין הרפובליקני, בבחירות שיגיעו לשיאן ב-2 בנובמבר. בעקבות דבריו של הנשיא לשעבר, מהקמפיין של יאנגקין נמסרה תגובה להאשמות החמורות.

"גלן התייחס לזה מספר פעמים לפני שאובמה הגיע לווירג'יניה כדי לעזור לטרי. אבל במקום לכתוב סיפור על הצהרות שווא של הנשיא לשעבר, העיתונות מתפנקת על הפנטזיות והשקרים של טרי, כי הוא לא יכול לרוץ על גבי הכישלונות שלו והחזון הרדיקלי שלו לעתיד", אמר הדובר של יאנגקין.

כמה שעות מוקדם יותר, אובמה הגיע לניו ג'רזי כדי לתמוך במקפיין של המושל פיל מרפי. שם, אל מול התומכים הדמוקרטים, הוא טען כי הוא מבין מדוע אמריקנים שואלים מתי יסתיימו החובות וההגבלות של הקורונה.

"המדע אומר שזה הדבר הנכון לעשות", אמר אובמה בהתייחסותו לחובת המסכות והחיסונים. "אתה עושה את זה כי אתה מגן לא רק על עצמך, אלא על אנשים שאתה אוהב, אנשים פגיעים. אבל, אתם יודעים, אני לא יודע איך אנשים פתאום מחליטים שהכל חייב להיות פוליטי", אמר הנשיא לשעבר והוסיף: "אבל אני מבין למה אנשים רוצים לדעת מתי כל זה ייגמר".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE