הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוקקים דורשים תשובות מפאוצ'י: האם המכון הלאומי לבריאות מימן ניסויים אכזריים בגורי כלבים?
דמוקרטים ורפובליקנים פנו ליועץ הבכיר בבית הלבן ודחקו בו לענות האם ה-NIH השתמש במיליונים מכספי משלם המסים כדי לענות ולהרוג עשרות גורים עבור ניסויים מדעיים

מחוקקים משני צידי המפה הפוליטית דורשים מד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר לבית הלבן במאבק בנגיף הקורונה, להגיב לטענות כי המכון הלאומי לבריאות, ה-NIH, העניק מימון למעבדה בתוניסיה כדי לענות ולהרוג עשרות גורי ביגל לצורך ניסויים מדעיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוקקים דורשים מפאוצ'י לענות אם המכון תומך בהתעללות חמורה בכלבים (צילום: מתוך טוויטר)

 

במכתב למנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, NIAID, נציגת קרוליינה הדרומית ננסי מייס ו-23 מעמיתיה, התייחסו ל"חששות החמורים שלהם לגבי דיווחים על ניסויים יקרים, אכזריים ומיותרים בכלבים, וזאת על ידי מימון משלם המסים".

"על פי מסמכים שהושגו באמצעות בקשה לחוק חופש המידע על ידי קבוצת כלבי השמירה של משלמי המסים, והסיקור התקשורתי שלאחר מכן מאוקטובר 2018 ועד פברואר 2019, ה-NIAID הוציא 1.68 מיליון דולרים מכספי משלם המסים על בדיקות סמים בהן היו מעורבים 44 גורי ביגל", נטען במכתב.

על פי הדוח, החוקרים בתוניסיה נעלו את הגורים בכלובים עם זבובי חול רעבים, כדי יאכלו את הכלבים בעודם בחיים. לחלקם הוזרקו לכאורה טפילים שגורמים מחלות. "הבדיקות שהוזמנו כללו הזרקה והאכלה בכפייה של הגורמים בתרופה ניסיונית במשך מספר שבועות, לפני שזה הרג אותם והם נותחו", כתבו המחוקקים.

הקבוצה הדו-מפלגתית העלתה בנוסף את החששות שלה בנוגע להאשמות, לפיהן מדענים פוגעים במיתרי הקול של הכלבים כדי שלא ינבחו במהלך הניסויים.

"נראה שההליך האכזרי הזה – שמנוגד על ידי האיגוד האמריקני לרפואה וטרינרית, איגוד בית החולים האמריקני לבעלי חיים ואחרים – בוצע כדי שהנסיינים לא יצטרכו להקשיב לבכי של גורי הביגל. מדובר בשימוש לרעה בכספי משלם המסים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE