הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם הבחירות היו מתקיימות היום – טראמפ היה מנצח ברוב מוחץ"
הסוקר ג'ון מקלוכלין ניתח את הסקרים האחרונים, וטען שהם מראים כי הבוחרים הדמוקרטים שהצביעו לביידן מאוכזבים מתפקודו, וכי ההיספנים עוברים למחנה הרפובליקני

סוקר רפובליקני חוזה שאם הבחירות היו נערכות היום, הנשיא לשעבר היה מנצח ברוב מוחץ את הנשיא המכהן ג'ו ביידן או הסגנית שלו קמלה האריס, בגלל הצניחה בפופולריות שלהם בסקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: איי.פי)

 

ג'ון מקלוכלין אמר כי כמעט אחד מכל חמישה אמריקנים אשר הצביעו לביידן בשנה שעברה, מסתייג מהעבודה שהוא עושה. "ויש 37% עד 55% שהם מודאגים לגבי עתידה של אמריקה בעוד ביידן הוא הנשיא. זה מספר עצום", אמר מקלוכלין בראיון לתחנת הרדיו WABC 77.

הסוקר המשיך ואמר כי 33% עד 61% מהאמריקנים מאמינים שהנשיא מנסה לגרום לקונגרס להוציא יותר מדי כספים עבור תקציב התשתיות, בו הוא משקיע טריליוני דולרים, כמו גם תקציב ההוצאות החברתיות הגבוה שלו, אשר מעורר את האינפלציה.

"טראמפ ינצח ברוב מוחץ ברגע זה. זו תהיה מפלות אלקטורלית. הוא ינצח את ביידן או את האריס. הוא מקדים את האריס ב-46 עד 49 נקודות בסקר", אמר מקלוכלין.

לדבריו של הסוקר, ביידן הוא אדם שונה מהמועמד לו הצביעו הבוחרים ב-2020. "הוא רץ בתור המתון הזה, וזה היה במהלך המגפה ההיסטורית. אנו מסתכלים על בחירות שבהן הבחור שהם הצביעו עבורו, הוא לא מה שהם קיבלו. הוא מנוהל על ידי הרדיקלים. הוא עושה דברים שהוא אמר שהוא לא מתכוון לעשות".

"האגף הרדיקלי של המפלגה הדמוקרטית מחזיק את שאר המפלגה כבני ערובה, והבוחרים לא יעמדו בזה יותר. זה הלך רחוק מדי. אנשים רוצים לחזור לרמה מסוימת של שפיות, והם הולכים להראות את זה בסקרים", אמר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

דיק מוריס, סוקר ויועצו לשעבר של ביל קלינטון, נתן גם הוא חדשות רעות עבור הדמוקרטים, ואמר שהמצביעים הלטינים עוברים למועמדים רפובליקנים. "קבוצה אתנית שלמה – היספנים ולטינים, עוברת מהדמוקרטים לרפובליקנים. הנתונים מפתיעים. בסקרים שראיתי ביומיים שלושה האחרונים, מצביעים היספנים נותנים לביידן אישור עבודה נמוך יותר מאשר מצביעים לבנים", אמר מוריס.

"הקהילה הלבנה שאינה היספנית, מעניקה לביידן דירוג אישור של 45% בסקר הזה. היספנים נותנים לו אישור של 39%", הוסיף מוריס. לדבריו, הוא רואה שינוי בהתנהגות ההצבעה ההיספנית, ש"תשנה באופן יסודי את הפוליטיקה בכל המדינה".

הוא ציין שטראמפ קיבל פי ארבע  וחמישה יותר מצביעים ב-2020 מאשר ב-2016, "אבל עכשיו נראה שזה טרנד אמיתי. בהתבסס על זה, בהחלט אפשרי שטראמפ ינצח בקרב ההיספנים ב-2024.

15% לא
85% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE