הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניסיון הפיכה צבאי בסודן: ראש הממשלה נעצר, האינטרנט במדינה הושבת
לאחר שבועות של מתיחות מתמשכת בין אסלאמיסטים לקבוצות פרו דמוקרטיות, כוחות הביטחון עצרו מספר בכירים בממשלה, בעוד הפלגה הקומוניסטית קראה לתושבים לצאת ולהפגין

ראש ממשלת סודן ומספר בכירים בממשלה נעצרו ביום שני, על פי משרד ההסברה, שאמר כי מדובר בניסיון הפיכה צבאית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבי ח'רטום מפגינים נגד ההפיכה הצבאית (צילום: רויטרס)

 

האינטרנט במדינה נותק ברוב האזורים וכוחות הצבא חסמו גשרים, כך לפי עמוד הפייסבוק של המשרד, ונאמר כי מקום הימצאו של ראש ממשלת המעבר, עבדאללה חמדוכ, לא ידוע בשלב זה. בינתיים, ערוץ החדשות הממלכתי של המדינה משמיע מוזיקה מסורתית פטריוטית ותמונות של נהר הנילוס.

הארגון הפרו-דמוקרטי במדינה והמפלגה הפוליטית הגדולה דחקו בתושבי המדינה לצאת לרחובות כדי להתנגד להפיכה הצבאית. אלפי אנשים הציפו את עיר הבירה ח'רטום והעיר השנייה בגודלה במדינה, אומדורמאן. צילומים ששותפו ברשתות החברתיות הראו מפגינים חוסמים רחובות ומציתים צמיגים, בעוד כוחות הביטחון משתמשים בגז מדמיע על מנת לפזר אותם.

המפלגה הקומוניסטית במדינה קראה לעובדים לפתוח בשביתה ולאזרחים שלא לציית לצבא.

 

ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ (צילום: Shutterstock)

 

ניסיון ההפיכה והמעצרים של בכירי הממשלה מגיעים לאחר שבועות של עלייה במתיחות בין המנהיגים האזרחיים והצבאיים של סודן. רק בחודש ספטמבר אירע ניסיון הפיכה שנכשל, מה שהביא שהקצין את היריבות בין אסלאמיסטים שמרנים שרוצים ממשל צבאי אל מול אלה שתמכו בהפלתו של נשיא סודן לשעבר, עומר אל-בשיר, ששלט במדינה במשך כ-30 שנה והודח באפריל 2019.

כמו כן, המעצרים התרחשו בעקבות פגישות שהתקיימו ביום שבת וראשון עם פלטמן, השליח האמריקני המיוחד במדינה, עם מנהיגי צבא ואזרחים בסודן, וזאת במטרה לפתור את המחלוקות.

גורמים רשמיים במדינה מסרו כי חברי הממשלה העצורים כוללים את שר התעשייה, שר ההסברה, חבר בגוף ממשלת המעבר ויועץ התקשורת של ראש הממשלה חמדוכ.

תחת חמדוכ וממשלת המעבר, סודן יצאה אט אט משנים רבות של שלטון רודני, ולאחרונה אף הוסרה מרשימת מדינות הטרור של ארצות הברית, מה שפתח את המדינה להלוואות והשקעות בינלאומיות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE