הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכליאה בבידוד גרמה לפגיעה קוגניטיבית": ברון הסמים אל צ'אפו דורש לקיים משפט חוזר
באמצעות עורך דין, ברון הסמים המקסיקני פנה לביהמ"ש הפדרלי ודרש לקיים משפט חוזר בטענה שתנאי הכליאה לא איפשרו לא להיערך למשפט הראשון. עורך הדין אף ציין דיווח לפיהם 5 אנשים בחבר המושבעים עקבו אחר הסיקור התקשורתי של המשפט, בניגוד להנחיית השופט

עורך דין מטעמו של חואקין גוזמן - המוכר לרבים בשם "אל צ'אפו" - פנה היום (שני) לבית המשפט בארצות הברית בדרישה לקיים משפט חוזר, וזאת בטענה שברון הסמים המקסיקני לא זכה למשפט הוגן כאשר נידון למאסר עולם לפני קרוב לשלוש שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ברון הסמים "אל צ'אפו" בעת ההסגרה לארה"ב ב-2017 (צילום: AP)

 

כזכור, גוזמן - כיום בן 64 - הוסגר ממקסיקו לארצות הברית בתחילת שנת 2017, וכעבור כשנתיים הוא נידון למאסר עולם לאחר שהורשע בהברחת עשרות טונות של קוקאין, הרואין וסמים נוספים לארצות הברית, מתוקף תפקידו כמנהיג קרטל הסמים סינאלואה.

מארק פרניץ', עורך דין המייצג את גוזמן, הגיע הבוקר לביהמ"ש הפדרלי השני לערעורים בניו יורק, שם דרש משלושת השופטים בפאנל להורות על משפט חוזר. לדבריו, העובדה שאל צ'אפו נכלא בבידוד במהלך משפטו "פגעה ביכולות הקוגניטיביות, הרגשיות והשכליות. השילוב של מגבלות חסרות תקדים לא איפשר לנו להיערך למשפט בצורה הוגנת".

נדמה ששלושת השופטים לא בדיוק התרשמו מדבריו של פרניץ', שכן הוא הודה בכך שההגנה לא ציינה את תנאי הכליאה של אל צ'אפו במהלך המשפט, אלא רק לאחר הרשעתו. בנוסף, עורך דין מטעם התביעה הפדרלית סיפר שתנאי הכליאה היו הכרחיים לאור הניסיונות הרבים של גוזמן לברוח מהכלא:

"בפני בית המשפט הוצג נאשם שכבר ברח מהכלא מקסיקני בשתי פעמים נפרדות, וכזה שיש לו עבר עשיר באיומים ורציחות", אמר עורך הדין ברט ריינולדס.

 

חואקין "אל צ'אפו" גוזמן (צילום: AP)

 

בהמשך הדיון, פרניץ' הזכיר את הדיווח האנונימי באתר "וייס ניוז" לפיו חמישה מאנשי חבר המושבעים הפרו את הנחיית השופט, שדרש מהם שלא לעקוב אחר הסיקור התקשורתי של המשפט: "יש לנו אדם אנונימי שטוען שחמישה אנשים בחבר המושבעים עקבו אחר המשפט בחדשות או ברשתות החברתיות. אלו חמישה אנשים שלא יודעים מהי המשמעות של נדר", הסביר פרניץ'.

על כך הגיבו אנשי משרד המשפטים ואמרו: "אין כאן ראיות כלשהן. מדובר במקור אנונימי, ועל כן מדובר בשמועות ותו לא".

הדיון הסתיים ללא הכרעה מיידית, והחלטה סופית צפויה להתפרסם במהלך הימים הקרובים.

 

אמה, אשתו של ברון הסמים, בכניסה לביהמ"ש בברוקלין, לפני כשנתיים (צילום: AP)

 

במקביל לכך, חשוב לזכור שגם אשתו של ברון הסמים המקסיקני, אמה קורונל איספורו, נעצרה ע"י רשויות החוק האמריקאית. 

בין היתר, איספורו מואשמת בסחר בסמים למען קרטל סינלואה, ארגון הפשיעה האלים שבראשו עמד בעלה. כפי שהתובע הפדרלי אמר מוקדם יותר השנה בבית המשפט, הנאשמת "עבדה בצמוד לצמרת הקרטל, ובייחוד עם בעלה, כדי להבריח כמויות אדירות של סמים אל תוך שטח ארצות הברית".

מוקדם יותר הקיץ היא הודתה באשמה כי עזרה לבעלה לנהל את אימפריית הסמים שלו, והיא צפויה להישפט למאסר עולם ולשלם קנס של עד 10 מיליון דולר.

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE