הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טעות טרגית או רשלנות בלתי נסבלת? נחשפו פרטים חדשים על התקרית הקטלנית בסט הצילומים
ימים בודדים לאחר התקרית הקטלנית, במהלכה השחקן אלק בולדווין ירה באביזר של אקדח ופגע בבמאית הצילום הלינה האצ'ינס ובבמאי ג'ואל סוזה, מסמכים שהוגשו לביהמ"ש חושפים מידע חדש על הדקות שקדמו לתקרית הטרגית

רשויות החוק בניו מקסיקו ממשיכות לחקור את התקרית הקטלנית שאירעה בשבוע שעבר בסט צילומים, במהלכה השחקן אלק בולדווין ירה באביזר של אקדח וגרם למותה של הצלמת הראשית ולפציעתו של במאי הסרט.

הנסיבות שהובילו לטרגדיה צפויות להיחשף עם התקדמות החקירה, אולם כבר עתה מתפרסמים פרטים חדשים על התקרית הקשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הלינה האצ'ינס, אלק בולדווין וסט הצילומים של הסרט 'ראסט' (צילום: AP)

 

כזכור, התקרית הקטלנית אירעה ביום חמישי האחרון בבוננזה סיטי (Bonanza City) - עיר רפאים הנמצאת כ-20 ק"מ דרומית לעיר סנטה פה - במהלך צילומי הסרט "ראסט".

כידוע, מי שירה באביזר של כלי הנשק הוא השחקן אלק בולדווין, וכתוצאה מהירי נהרגה הלינה האצ'ינס בת ה-42, במאית הצילום. גם במאי הסרט, ג'ואל סוזה, נפצע באורח קשה במהלך האירוע, אך למרבה המזל הוא שוחרר מבית החולים ביום שישי האחרון.

בולדווין, סוזה ובכירים נוספים בהפקת הסרט משתפים פעולה בצורה מלאה עם חקירת התקרית, וכבר בסוף השבוע המשטרה גבתה עדויות. כך למשל, מהעדות שמסר סוזה עולה כי התקרית הקטלנית אירעה במהלך חזרות לסצנה, בה השחקן התבקש לשלוף אקדח ולכוון אותו לעבר עדשת המצלמה.

דבריו של הבמאי סוזה אומנם חושפים מדוע השחקן כיוון את כלי הנשק לעבר במאית הצילום, אך שאלות רבות עדיין נותרו פתוחות, ובראשן: כיצד קרה שאביזר של אקדח - שלא היה אמור להכיל קליע - גרם למותה של האצ'ינס?

סוזה, שכאמור נפצע במהלך תקרית הירי, סיפר בחקירתו כי סבר שהאקדח בטוח מכיוון שהוכרז כ"כלי נשק קר". לדבריו, אביזרים של כלי נשק שבהם נעשה שימוש בסט הצילומים עוברים בדיקות מקיפות - תחילה ע"י האחראית על כלי הנשק חנה גוטיירז-ריד, ולאחר מכן ע"י עוזר הבמאי דיוויד האלס. בתום הבדיקה, כלי הנשק הועברו לשחקנים.

מומחים בתחום מספרים שיש נהלים ברורים לגבי השימוש באביזרים של כלי נשק במהלך צילומי סרט או סדרה, ובפרט יש סדר מסוים שבו כלי הנשק נבדקים. גורם בהפקת הסרט צוטט בעילום שם במספר כלי תקשורת בארה"ב, וסיפר שבמהלך הצילומים של 'ראסט' חלק מכלי הנשק ניתנו לשחקנים ע"י האלס (עוזר הבמאי) ואילו חלק ניתנו להם ע"י האחראית על כלי הנשק גוטיירז-ריד.

 

הלינה האצ'ינס שנהרגה בתקרית (צילום: AP)

 

ביום חמישי האחרון, שעות ספורות לפני הטרגדיה הגדולה, סוזה סיפר שצוות ההפקה יצא להפסקת צהריים, במהלכה אנשי הצוות עלו להסעה. בחקירתו סיפר הבמאי שהוא "לא בטוח אם כלי הנשק עבר בדיקה נוספת" כאשר הצילומים חודשו בתום הפסקת הצהריים.

בדקות שקדמו לתקרית הקטלנית, בולדווין הגיע לסט והחל לבצע חזרות לסצנה, במהלכה הוא נדרש לשלוף את כלי הנשק ולכוון אותו לעבר המצלמה. מתוקף תפקידו כבמאי הסרט, סוזה החליט לעמוד לצד האצ'ינס, שניסתה למצוא את זווית הצילום הטובה ביותר במהלך החזרות.

בשלב מסוים נשמעה הירייה (שאותה סוזה תיאר כ"רעש שוט חזק ולאחר מכן פיצוץ חזק"), והבמאי סיפר שהבחין בכך שהאצ'ינס "תופסת את פלג גופה העליון ונופלת לאחור". שניות ספורות לאחר מכן, סוזה הבחין בכך שגם הוא מדמם.

הפרטים החדשים נחשפו ע"י הבלש ג'ואל קאנו ממשרד השריף במחוז סנטה פה, שאסף את הממצאים והגיש אותם לבית המשפט המקומי במסגרת הבקשה לקבלת צו חיפוש בסט. בקשה זו אושרה, ורשויות החוק כבר הספיקו להחרים מהסט את אביזרי הנשק, כרטיסי זיכרון ועוד.

הבלש קאנו גם היה זה שחקר את הבמאי סוזה בשעות הצהריים המאוחרות של יום שישי, זמן קצר לאחר ששוחרר מבית החולים: "לנחקר הייתה פציעה בולטת בכתף ימין. במהלך השיחה עמו הוא אמר שאין שום סיטואציה שבה הפקה של סרט תזדקק לתחמושת אמיתית בכלי הנשק", כתב הבלש.

חקירתו של סוזה גם חשפה שורה של בעיות, עיכובים ותקלות שפקדו את הפקת הסרט. כך למשל, לפחות שישה אנשי צוות התפטרו בשלב מוקדם, בטענות על הלנת שכר והפרות של נהלי הבטיחות. הפקת הסרט אומנם שכרה את שירותיהם של צלמים חדשים, אך במחיר של דחיית הצילומים במספר ימים.

כאשר סוזה נשאל על האווירה בסט הצילומים, הבמאי השיב ש"כולם מסתדרים אחד עם השני. ככל שידוע לי, לא היו תקריות כלשהן בקרב צוות ההפקה".

 

בולדווין במהלך צילומי הסרט 'ראסט' (צילום מתוך אינסטגרם)

 

חקירתו של הבלש קאנו אף כללה ראיון עם ריד ראסל, צלם בסרט שעמד בסמוך להאצ'ינס וסוזה בעת התקרית הקטלנית.

לדבריו של ראסל, עם יצא מהסט למשך כחמש דקות עם שובו מהפסקת הצהריים. כאשר שב למצלמה, ראסל סיפר שסוזה, האצ'ינס ובולדווין כבר עמדו בסט עם כלי נשק. היות שהוא לא נכח בחמש הדקות שקדמו לכך, הצלם הסביר שהוא לא יודע האם נעשתה בדיקת נוספת בכלי הנשק.

חקירתו של ראסל אף חשפה פרטים חדשים על הרגעים שקדמו לירי. לדבריו של הצלם (כפי שנכתב במסמכים שהוגשו לביהמ"ש בניו מקסיקו במהלך סוף השבוע), עוזר הבמאי דיוויד האלס לקח את כלי הנשק מהעמדה שהוקמה ע"י חנה גוטיירז-ריד (כאמור, האחראית על כלי הנשק בהפקה) והכריז על כלי הנשק כ"אקדח קר". כזכור, גם במאי הסרט סוזה מסר פרטים זהים במהלך חקירתו.

לדבריו של ראסל, הצוות נאלץ להזיז את המצלמה בגלל שיקולי תאורה, ובזמן שהוא, סוזה והאצ'ינס עבדו על למקם את המצלמה מחדש, בולדווין הדגים כיצד הוא מתכוון לשלוף את האקדח. שניות ספורות לאחר מכן לפתע נשמעה ירייה: "מר ראסל שיחזר את הרגעים שלאחר הירייה וסיפר שראה כתמי דם על בגדיו של הבמאי", נכתב במסמכים שהוגשו לביהמ"ש, "מר ראסל אף סיפר ששמע את הגברת האצ'ינס אומרת שהיא אינה מצליחה להרגיש את הרגליים שלה".

עוד סיפר ראסל שאלק בולדווין היה "זהיר ביותר" כאשר התעסק בכלי נשק. כך למשל, כאשר צולמה סצנה אחרת שבהם נעשה שימוש באקדחים, בולדווין ביקש לוודא שאין ילדים קטנים בקרבתו. בהמשך, ראסל נשאל לגבי האווירה בסט הצילומים, והוא אמר דברים דומים לאלו של סוזה וסיפר ש"כולם הסתדרו אחד עם השני".

 

הלינה האצ'ינס (צילום: AP)

 

ביום שישי האחרון, למחרת הטרגדיה, אלק בולדווין התייחס לתקרית: "אין מילים לתאר את ההלם והעצב שלי בעקבות התאונה הטרגית שגבתה את חייה של הלינה האצ'ינס...אני משתף פעולה באופן מלא עם חקירת רשויות החוק, כדי לבחון כיצד הטרגדיה התרחשה", כתב השחקן בחשבון הטוויטר שלו והוסיף, "אני בקשר עם בעלה ומציע לו ולמשפחתו את תמיכתי. ליבי נשבר עבור בעלה, עבור בנם ועבור כל מי שהכיר ואהב אותה".

מוקדם יותר השבוע גם אשתו של אלק בולדווין, הילריה, התייחסה לטרגדיה. בפוסט שהיא העלתה לחשבון האינסטגרם שלה, בולדווין כתבה ש"ליבי עם הלינה, עם בעלה, עם בנה, עם בני משפחתה ועם אלק שלי. אנשים נוהגים לומר 'אין מילים' כי זה בלתי אפשרי לתאר את התחושות של הלם ושברון לב בעקבות תאונה כה טרגית".

48% לא
52% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE