הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודרנה הודיעה שהחיסון בטוח לילדים בגילי 11-6 – על אף שטרם קיבלה אישור להעניקו לבני 12 ומעלה
ההכרזה של חברת התרופות מגיעה למרות שמספר מדינות באירופה הודיעו כי הן מפסיקות לחסן אנשים מתחת לגיל 31 – מהחשש לסיכון גובר לדלקות בלב

מודרנה הודיעה ביום שני כי החיסון שלה נגד הקורונה בטוח עבור ילדים בגילי 6 עד 11, ומייצר תגובה חיסונית חזקה בגופם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החיסון של חברת מודרנה (צילום: Shutterstock)

 

חברת התקופות אמרה כי הניסויים שהיא ערכה בחיסון שלה, מראים שחודש לאחר נטילת שתי המנות, ילדים בקבוצות הגיל הזה הראו רמות נוגדנים גבוהות בכ-1.5 רמות ממה שזוהה אצל מבוגרים.

החברה נתנה את מנות החיסון בהפרש של 28 ימים ל-4,753 ילדים. כל אחד מהזריקות הייתה 50 מיליגרם, מחצית מהמינון שמבוגרים מקבלים. על פי מודרנה, רוב תופעות הלוואי בניסוי היו קלות או בינוניות, כאשר הנפוצות ביותר היו עייפות, כאבי ראש, וכאבים באזור ההזרקה.

מודרנה לא פרסמה את התוצאות המלאים מהניסויים הקליניים, אך אמרה שהיא מתכננת להגיש את הנתונים שלה לרגולטורים בקרוב.

החיסון של מודרנה מאושר כיום רק למבוגרים מעל גיל 18. החברה הגישה ל-FDA תוצאות מחקר המראים את יעילות ובטיחות החיסון עבור קטינים בגילי 12 עד 17, אך הרגולטורים טרם הודיעו האם הם מאשרים זאת.

ההכרזה של ממודרנה מגיעה יממה לפני שפאנל יועצי מנהל המזון והתרופות, ה-FDA, יצביע אם לאשר את החיסון של חברת פייזר עבור ילדים בגילי 5 עד 11.

כמו כן, לפני מספר ימים פקידי הבריאות בשבדיה החליטו להקפיא את מתן החיסון של מודרנה לכל אדם מתחת לגיל 31, בעקבות נתונים אשר הראו כי הזריקה מעלה את הסיכון בקרב גברים צעירים לחלות בדלקת שריר הלב ולדקת קרום הלב. ההכרזה של המדינה עוקבת אחר החלטה דומה במדינות אירופיות אחרות, כמו פינלנד, איסלנד ודנמרק.

עם זאת, לפני כשבוע, ה-FDA אישר את הרחבת אישור חיסוני הבוסטר נגד הקורונה, של מודרנה ושל ג'ונסון וג'ונסון. האישור נוגע בינתיים רק למבוגרים מעל גיל 65 ולאשים שנמצאים בסיכון גבוה, וזאת רק למי שקיבל את המנה השנייה של החיסון לפני יותר מחצי שנה.

לצד אישור חיסוני הבוסטר עצמם, מנהל המזון והתרופות אישר לקבל זריקת בוסטר ממודרנה, פייזר או J&J, וזאת ללא קשר לאיזו זריקה המחוסן קיבל תחילה. לטענת ה-FDA, ערבוב מותגי התרופות צפוי להאיץ את הגברת החסינות, במיוחד בקרב אנשים פגיעים יותר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE