הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס אישר: תלמידים טרנסג'נדרים יוגבלו מהשתתפות בשיעורי ספורט
גרג אבוט חתם שוב על חוק שנוי במחלוקת, אשר אוסר על ילדים טרנסג'נדרים או אינטרסקסים לקחת חלק בתחרויות ספורט אשר מוגדרים לפי מין

מושל טקסס, גרג אבוט, חתם על הצעת החוק אשר מגבילה את הגישה של תלמידים טרנסג'נדרים לשיעורי ספורט בבתי הספר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

החוק החדש, שכעת אושר רשמית, אוסר על ילדים טרנסג'נדרים הלומדים בבתי ספר ציבוריים לקחת חלק בתחרויות ספורט, אשר השתתפות בהן תלויה למין של האדם.

הצעת החוק התקבלה בבית המחוקקים בהצבעה של 61-76, ובסנאט 12-19. אז היא נשלחה לשולחנו של המושל, שלא מסר הצהרה פומבית כאשר חתם ואישר אותה. החוק ייכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב.

למעשה, החוק עוקף הוראה קודמת שעברה אשר אפשרה לתלמידים לקבל צו מבית המשפט אשר יאפשר להם להתחרות במגדר איתו הם מזדהים.

הנציגה הרפובליקנית ולורי סוונסון, אשר תומכת בחוק החדש, טוענת כי הצעד מטרתו להגן על בנות בספורט. "אנחנו זקוקים למגרש שוויוני. חשוב מאוד שאנחנו, שנבחרנו להיות כאן, נגן על הבנות שלנו", אמרה באוקטובר.

ארגוני הלהט"ב טוענים כי כוונת החוק היא להפלות ולגרום לסטיגמה נוספת על אורח החיים של טרנסג'נדרים. ריקרדו מרטינז, מנכ"ל ארגון 'שוויון בטקסס', יצא נגד הצעת החוק בשיחה שנערכה בשבוע שעבר עם סוכנות הידיעות איי.פי.

 

מושל טקסס, גרג אבוט (צילום: Shutterstock)

 

"האיסור הזה אכזרי, והוא שם למטרה את הילדים והמבוגרים הטרנסג'נדרים. הוא מוחק אינטרסקסיים, ומשדר מסר ברור שטרנסג'נדרים ואינטרסקסים אינם רצויים או בטוחים בטקסס", אמר מרטינז.

מבקרי החוק מאפיינים אותו כפתרון ללא בעיה, וטוענים כי המחוקקים לא באמת יכולים להצביע על מקרים בהם בנות חוו יחס לא הוגן או אפילו התחרו נגד ספורטאים טרנסג'נדרים. בסקט של סוכנות הידיעות איי.פי, שנערך בקרב מחוקקים אשר תומכים בהצעות חוק דומות, מצא שכמה מהם באמת לא יכלו להציג מקרים בעייתיים. אחרים הצביעו על מקרה אחד בקונטיקט, שזכה לתשומת לב נרחבת.

ביותר מ-20 מדינות ברחבי ארצות הברית, מחוקקים רפובליקנים הגישו הצעות חוק דומות אשר מגבילות את השתתפותם של טרנסג'נדרים בשיעורי ספורט בבתי ספר ציבוריים. כעת, על ידי אישור החוק, טקסס מצטרפת לטנסי, מיסיסיפי, פלורידה, ארקנסו ומונטנה.

כזכור, אבוט חתם לאחרונה על הצעת חוק שעוררה מחלוקת רבה, האוסרת על ביצוע הפלות כבר בשבוע השישי להריון – כאשר לרוב נשים עוד לא יודעות שהן נושאות עובר ברחמן. על פי החוק, ניתן להגיש כתבי אישום נגד הנשים, נגד המרפאה אשר מבצעת את ההפלה – ואף נגד מי שמסייע לאותן נשים להגיע לבצע את ההליך הרפואי.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE