הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשיפה: קרטלים מקסיקניים משלמים לבני נוער אמריקנים שיבריחו מהגרים אל תוך ארה"ב
רשת 'פוקס ניוז' דיווחה כי ארגוני פשע ממקסיקו יוצרים קשר עם נערים דרך אפליקציית טיקטוק, ומציעים להם כאלף דולר עבור הברחה. "עושים זאת הלוך ושוב יום יום"

קרטלים מקסיקניים משלמים סכומים גבוהים לבני נוער אמריקנים עבור סיוע בהעברת מהגרים מהגבול הדרומי אל תוך שטח ארצות הברית, בעיקר לטקסס. כך לפי פרסום ברשת 'פוקס ניוז'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרטלים מנצלים בני נוער אמריקנים כדי להבריח מהגרים אל ארה"ב (צילום: Shutterstock)

 

אתמול (שני), המנחה מריה ברטירומו שיתפה תמונות בלעדיות של טנדר שהיה בדרכו ליוסטון והתהפך, בו נהג בן נוער עם 13 מהגרים שחצו באופן לא חוקי אל ארה"ב. על פי ברטירומו, התמונות הגיעו ממשרד השריף של מחוז ג'קסון, בראשו עומד איי.ג'יי. לאודרבק, שתחום השיפוט שלו נמצא בין אזור ריו גרנדה ליוסטון.

לדברי עיתונאית 'פוקס ניוז', "מתגברים רבים עם מכוניות עושים הלוך ושוב מהגבול ליוסטון כל יום". על פי התחקיר שברטירומו ביצעה, הקרטלים משתמשים באלפליקציית הרשת החברתית טיקטוק, הפופולרית בקרב צעירים, כדי "ללכוד" קטינים כבני 15 ולהציע להם סכומי כסף גדולים, כ-1,000 דולר להברחה.

השריף לאודרבק הצטרף למנחה ברטירומו, וכינה את אסטרטגיית הגבול של ממשלת ביידן כ"תוכנית להשמיד את אמריקה", וטען כי המשרד שלו מוצף במקרים של הברחות מהגרים בגבול. עוד הוסיף השריף כי נשיא ארצות הברית "מעודד" את הקרטלים לפעול כך, למשל לשלם לבני נוער שיעזרו להם להבריח אנשים בגבול.

לדבריו של לאודרבק, הקרטלים מכוונים ככל הנראה לנהגים צעירים, כי סביר שהם יקפצו על הצעות כאלה עבור כסף קל והמיר. לגבי הטנדר אשר התהפך, השריף אמר כי הנער עומד בפני מספר אישומים, כולל הברחת בני אדם – עבירה פלילית מדרגה שנייה בטקסס.

"שניים מהאנשים בטנדר הזה היו מתחת לגיל 18. זה עוד שתי עבירות פליליות. יש פה התחמקות, רשלנות חמורה, סיכון ילדים. כל אלה הן האשמות שהוגשו נגד הצעיר הזה", אמר והוסיף כי לנער שנהג בכלל לא היה רישיון.  

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE