הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עבריינים הצליחו להונות כ-20 מיליארד דולר מדמי האבטלה בקליפורניה
פקידים רשמיים טוענים כי מקור הבעיה היא המענקים שאושרו במהירות בגלל התפרצות המגפה, עם מעט פיקוח על בדיקת הזכאות

קליפורניה חילקה לפחות 20 מיליארד דולרים לעבריינים שהונו את המדינה ולקחו את הכספים ממענקי האבטלה, כך על פי פקידי המדינה, שאמרו כי המספר קטן ממה שהם חששו תחילה – אך המספר עדיין מהווה יותר מ-11% מכלל ההטבות ששולמו מאז תחילת המגפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הפקידים האשימו את הקלות בה עבריינים הצליחו להונות את המדינה, במהירות בה אושרו המענקים במסגרת ההתמודדות עם המגפה, אשר אפשרה לעצמאיים לקבל צ'קים מהממשלה כל שבוע עם מעט פיקוח על בדיקת זכאות.

"אני לא חושב שאנשים תופסים את כמות הכסף העצומה שהונפקה בטעות לאנשים שלא היו זכאים לכך", אמר הנציג הרפובליקני טום לאקי.

המגפה והתגובה המהירה הביאה להונאה נרחבת בסוכנויות אבטלה ברחבי ארצות הברית, כאשר לפחות 87 מיליארד דולרים אושרו ללא זכאים. כך על פי דו"ח שפורסם ביוני על ידי המפקח הכללי במשרד העבודה האמריקני. באריזונה לבדה, על פי גורמים רשמיים, 30% מדמי האבטלה הלכו להונאה.

בקליפורניה, ההונאה הייתה כה נפוצה וקלה, שפקידים במדינה העניקו הטבות של לפחות 810 מיליון דולר על שמות של אנשים שיושבים בכלא, כולל עשרות רוצחים ואף כאלה שנידונו למוות. הטבה בסך 21,000 דולרים נשלחה לכתובת ברוזוויל תחת השם ומספר הביטוח הלאומי של הסנאטורית האמריקנית דיאן פינשטיין.

בניסיון להתמודד עם כך, הממשל בקליפורניה הטמיעה תוכנה חדשה המאמתת את זהות המבקשים, שיחד עם אמצעי מניעה אחרים, הצליחה לעצור בינתיים הונאה של כ-120 מיליארד דולרים. המושל גווין ניוסום הבטיח ביום שני שצינור ההונאה בקליפורניה נסגר.

הממשל שכר את עורך הדין מקרגור סקוט כדי לעזור להעמיד לדין את אלה שהונו את המדינה, והמדינה מסרה כי החקירות נמשכות.

אך כאמור, קליפורניה חששה כי הסכמים יהיו גבוהים בהרבה. בינואר, גורמים רשמיים במדינה העריכו כי היקף ההונאות עשויה להגיע ל-31 מיליארד דולר.

בסך הכולל, קליפורניה שילמה יותר מ-178 מיליארד דולרים של דמי אבטלה מאז תחילת המגפה, במסגרת 25.5 מיליון תביעות שהוגשו.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE