הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטים מאשימים שאוניברסיטה מענישה קורבנות אונס כי "הפרו את הקוד האתי"
תלמידים שהתלוננו על אלימות מינית, טוענים כי המוסד האקדמי בוירג'יניה סילק וביצע הליכים משמעתיים נגדם כי הם שתו אלכוהול וביצעו יחסי מין לפני נישואין

סטודנטים ואנשי צוות טוענים כי אוניברסיטת ליברטי בוירג'יניה הענישה תלמידים שטענו כי הם קורבנות לאונס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוניברסיטת 'ליברטי', וירג'יניה 

 

האוניברסיטה מואשמת כי סילקה סטודנטים שטענו כי הם נאנסו, משום שאותם קרובנות הפרו כביכול את הקוד האתי של המוסד האקדמי. כך לפי עדותם של 50 סטודנטים וחברי סגל.

ההפרות המדוברות כוללות קטינים ששתו אלכוהול ויחסי מין לפני נישואין. הסטודנטים שדיווחו על אירועי האונס התבקשו לחתום על מסמכים שונים, ולדבריהם הם ידעו שהם עושים זאת תוך סיכון שייענשו בגין הפרות קוד האתיקה של המוסד.

אחת הסטודנטיות שדיווחה על פגיעה מינית, סיפרה שהאוניברסיטה קנסה אותה ב-500 דולר והכריחה אותה ללכת לייעוץ בגין שתיית אלכוהול. מספר סטודנטים אחרים טענו כי שוטרים במוסד איימו עליהם כי יוגש נגדם כתב אישום.

האשמות נוספות נגד המוסד האקדמי מציינות כי הוא מעוות את העדויות על אירועי האונס, ולא נותן לקורבנות את המידע על האפשרות לבקש סיוע משטרתי. לפחות 12 סטודנטים, למשל, תובעים את 'ליברטי' על כך שלא אפשרו להם לדווח על מקרים של אלימות מינית. "הנקמה הפומבית, אשר חוזרת ונשנית, נגד נשים שאכן דיווחו" על אירועי אונס, מהווה סביבה לא בטוחה בקמפוס – כך נכתב בתביעה.

בכיר לשעבר במחלקה לתקשורת באוניברסיטה, סקוט לאמב, אמר כי המוסד האקדמי עוסק "בקונספירציה של שתיקה". "דאגות לגבי תקיפות מיניות יעלו, ואז ייעלמו", אמר לאמב, שפוטר מוקדם יותר השנה.

גורמים רשמיים באוניברסיטה כינו את ההאשמות של הסטודנטים "מטרידות מאוד". "אוניברסיטת ליברטי מעדיפה שלא לפרסם בפומבי דיונים משפטיים, אך האוניברסיטה רוצה לאשר את המחויבות שלה להתייחס ברצינות ובהתאם לחוק לכל טענות של תקיפה מינית", מסר דובר המוסד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE