הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח האנטישמיות בארה"ב: 1 מכל 4 יהודים אמריקנים חווה אירוע אנטישמי בשנה האחרונה
המסמך, שפרסם הוועד היהודי האמריקני, מציג כי אחד מכל ארבעה אמריקנים מדתות אחרות היו עדים לאירוע אנטישמי, וכי רק 60% מאמינים שמדובר בבעיה בארה"ב

רגע לפני יום השנה השלישי לפיגוע בבית הכנסת בפיטסבורג, הוועד היהודי האמריקני פרסם את דו"ח מצב האנטישמיות באמריקה לשנת 2021, ממנו עולים ממצאים מדאיגים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה נגד ישראל בניו יורק, מאי 2021 (צילום: Shutterstock)

 

התמונה הכוללת העולה מהדו"ח, המבוסס על הבקר הגדול ביותר בקרב יהודי אמריקה והציבור הרחב בארצות הברית על אנטישמיות באמריקה, היא עגומה. אחד מכל ארבעה יהודים אמריקנים היה יעד לאנטישמיות במהלך השנה האחרונה, כולל 17% שספגו הערות אנטישמיות באופן אישי, ו-12% שחוו הערות דומות באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט.

הדו"ח מציין מספר אירועים שקרו במהלך השנה, כמו צעיר חובש כיפה שהוכה במרכז מנהגן על ידי המון שצעק סיסמאות אנטישמיות. דקות לאחר מכן, כמה רחובות משם, אישה יהודיה בת 55 נכוותה כאשר קבוצת גברים ירתה לעברה זיקוקים.

גם סועדים יהודים במסעדה בלוס אנג'לס הותקפו, על ידי מפגינים פרו פלסטינים. על משפחה יהודית בפלורידה הושלחה אשפה, כאשר התוקפים צעקו לעברם: "שחררו את פלסטינים" ו-"מוות ליהודים". נוסף לכך, הם איימו לאנוס את האישה והבת.

המסמך מראה כי רוב גדול של יהודי אמריקה שמעו על האירועים האלה בארצות הברית, ומקרים דומים שקרו בעולם, ורבים מהם הודו כי זה גורם להם להרגיש פחות בטוחים באמריקה. אבל בעוד שיהודים אמריקנים נקטו בצעדים על מנת להסתיר את דתם מחשש להיות מטרה להתקפה, רוב האמריקנים בני הדתות האחרות הודו כי הם כמעט ולא שמעו, ואף בכלל לא, על מתקפות נגד יהודים – או על תחושת חוסר הביטחון שיש בקרב שכניהם היהודים.

 

(צילום: Getty Images)

 

נוסף על כך, אחד מכל ארבעה אמר שהמוסדות היהודיים אליו הוא נוהג ללכת, היה יעד למתקפות אנטישמיות בחמש השנים האחרונות. ארבעה מכל עשרה יהודים אמריקנים שינו את התנהגותם מחשש למקרים כאלה, כאשר 22% הודו שהם נמנעים מללבוש פריטים אשר יכולים לחשוף את דתם.

ארבע מתוך עשרה אמריקנים טענו שהם היו עדים לאירוע אנטישמי בשנה האחרונה, ו-3 מתוך 10 ראו יותר מאירוע אחד. אבל בעוד ש-90% מיהודי ארה"ב מאמינים שאנטישמיות היא בעיה בארה"ב, ו-82% אומרים שהיא גדלה עם הזמן, המספרים האלה יורדים ל-60% ול-44% בקרב הציבור הרחב.

לצד הנתונים המדאיגים האלה, יש גם סימנים מעודדים: 65% מהאמריקנים אומרים שהם יודעים מהי פירושה של המילה "אנטישמיות", לעומת 53% בלבד שאמרו זאת לפני שנה. 85% מהציבור האמריקני הלא יהודי אומר שהאמירה האנטי ציונית כי "לישראל אין זכות קיום" היא אנטישמית, עלייה מ-74% שאמרו זאת בשנה שעברה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE