הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השלב הבא במאבק בקורונה: ועדת ה-FDA ממליצה לחסן ילדים בני 5 עד 11
אחד משלושת המכשולים המשמעותיים ביותר בדרך לאישור הסופי הוסר היום כאשר פאנל המומחים של מנהל המזון והתרופות אישר את מתן החיסון לילדים בגילי 5-11. בבית הלבן נערכים להרחיב את מבצע החיסונים כבר בתחילת נובמבר

ועדה מיוחדת של ה-FDA המליצה היום (שלישי) לאשר את מתן החיסון לקורונה של פייזר לילדים בני 5 עד 11, ובכך הוסר מכשול בירוקרטי משמעותי בדרך להרחבת מבצע החיסונים הלאומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

פייזר הציגה את תוצאות המחקר הקליני שערכה בקרב ילדים בקבוצת הגיל הנ"ל, ו-17 חברי הוועדה הצביעו בעד האישור, וזאת לעומת נמנע אחד. כעת ההכרעה בנושא עוברת לראשי ה-FDA, שצפויים לקבל את ההמלצה ולהעניק את האישור המיוחל.

לאחר מכן, גם ראשי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) יידרשו להעניק אישור, ואם וכאשר זה יקרה, כלל תושבי ארצות הברית מעל גיל 4 יהיו זכאים להתחסן.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, בבית הלבן כבר נערכים לעבור לשלב הבא במבצע החיסונים הלאומי, שכן הממשל הפדרלי כבר קיבל מספיק מנות חיסון מפייזר על מנת לחסן כ-28 מיליון ילדים בני 5 עד 11. בבית הלבן הסבירו כי מדובר במנות חיסון מיוחדות שפותחו עבור ילדים (המנה מכילה כשליש ממנת החיסון שניתנה לאוכלוסייה הבוגרת), והחיסונים יינתנו לילדים באמצעות מזרקים קטנים יותר.

 

 

"אנחנו יודעים שיש מיליוני הורים שממתינים ליום שבו החיסון לקורונה יהיה זמין עבור קבוצת הגיל של ילדיהם", הסביר בשבוע שעבר ג'ף זיאנטס, מתאם תגובת הממשל למשבר הקורונה, "ברגע שהרשויות יאשרו את החיסון לבני 5 עד 11, נהיה מוכנים להתחיל במבצע החיסונים".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לדבריו של זיאנטס, הממשל הפדרלי יעביר כ-15 מיליון מנות חיסון לילדים במהלך השבוע הראשון לאחר קבלת האישור, ומדי שבוע מיליוני מנות נוספות יישלחו למדינות השונות.

כידוע, החיסון של פייזר היה הראשון שאושר לשימוש חירום בארצות הברית (בדצמבר 2020), ובחודש אוגוסט האחרון החיסון היה הראשון שקיבל 'אישור מלא' מה-FDA. בחודש מאי האחרון, פייזר אף קיבלה אישור לשימוש חירום לחיסון בקרב נערים ונערות בני 12 עד 15.

למרות שילדים נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות באורח קשה או למות מהקורונה לעומת אנשים מבוגרים, יותר מ-5 מיליון ילדים בארצות הברית נמצאו חיוביים לקורונה מאז תחילת המגפה. יחד עם התפשטות של הווריאנט 'דלתא' של הנגיף, נרשם זינוק גם במספר הילדים שחלו. 

 

מנת חיסון של פייזר המותאמת לילדים (צילום: AP)

 

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי בכירים בבית הלבן פנו למושלים במדינות השונות וביקשו מהם להתחיל להיערך לקראת מבצע החיסונים בילדים בני 5 ומעלה, שעשוי להתחיל כבר בתחילת נובמבר. 

פנייה זו נעשתה ימים ספורים לאחר שפייזר פנתה לרשויות הבריאות בארצות הברית בבקשה לקבל אישור לשימוש חירום לחיסון נגד נגיף הקורונה, לילדים בני 5 עד 11.

למעשה, כבר בסוף חודש ספטמבר רמז מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, על האפשרות שהחברה תפנה ל-FDA כדי לקבל אישור לחיסון עבור בני 5 עד 11.

בראיון שהעניק בזמנו לרשת איי. בי. סי. הסביר המנכ"ל כי "אני חושב שאנחנו הולכים להגיש את הנתונים האלה בימים הקרובים, אז זו שאלה של ימים, לא שבועות, ואז זה כבר יהיה תלוי ב-FDA כדי שיוכלו לבדוק את הנתונים ולהגיע למסקנות שלהם".

29% לא
71% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE