הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גורם בכיר במשרד ההגנה: בתוך שנה – לדאע"ש תהיה את היכולת לפגוע באמריקה
על פי ההערכות בפנטגון, השלוחה של הארגון המבוסס באפגניסטן, כולל אל-קאעידה, "מתכנן לנהל פעולות חיצוניות, כולל נגד ארה"ב"

שלוחה של ארגון הטרור דאע"ש באפגניסטן, המכונה ISIS-K, עשויה לפתח את היכולת לבצע פיגועים נגד אמריקה בתוך שנה – כך אמר ביום שלישי גורם בכיר במשרד ההגנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ל-ISIS-K תהיה בקרוב את היכולת לפגוע באמריקה 

 

יו"ר ועדת הכוחות המזוינים, ג'ק ריד (רוד איילנד), שאל את סגן מזכיר המדיניות של הפנטגון, קולין קאהל, אם הוא מסכים עם הערכה האחרונה של הגנרל מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, כי "ייתכן שתהיה התעוררות מחודשת של טרור בינלאומי היוצא מהאזור, בתוך 12 עד 36 חודשים".

קאהל הגיב: "אני חושב שההערכה תלויה על איזו קבוצה אנחנו מדברים. אני חושב שקהילת המודיעין מעריכה כרגע שגם ל-ISIS-K וגם לאל-קאעידה יש כוונה לנהל פעולות חיצוניות, כולל נגד ארצות הברית, אבל לאף אחת מהן אין כרגע את היכולת לעשות זאת".

"יכולנו לראות את ISIS-K מייצר את היכולת הזאת תוך איפשהו בין 6 ל-12 חודשים", המשיך קאהל. "אני חושב שההערכות הנוכחיות של קהילת המודיעין הן שלאל קאעידה ייקח שנה או שנתיים לבנות מחדש את היכולת הזו, ואנחנו צריכים להישאר ערניים מפני האפשרות הזו".

כזכור, שולחת הטרור של דאע"ש באפגניסטן היא זו שעומדת מאחורי פיגוע ההתאבדות ב-26 באוגוסט מחוץ לנמל התעופה הבינלאומי בקאבול, שבו נהרגו 169 אזרחים אפגנים ו-13 חיילים אמריקנים, וזאת ימים ספורים לפני נסיגת הכוחות הזרים מהמדינה.

מוקדם יותר החודש, גורמים רשמיים חשפו כי המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע, שוחרר מכלא אפגני על ידי הטליבאן במהלך ההשתלטות שלהם על המדינה באוגוסט, אשר בסופה הופלה הממשלה בקאבול אשר נתמכה על ידי המערב.

דו"ח שפרסמו האומות המאוחדות בחודש יוני, הצביע על כך של-ISIS-k יש גרעין צבאי של כ-1,500 עד 2,200 לוחמים המבוססים באזור של קאבול. נוסף לכך, בשבועות האחרונים, הארגון נטל אחריות לסדרה של פיגועים קטלניים שאירעו במסגדים, אשר כוונו למיעוט המוסלמי השיעי באפגניסטן.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE