הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בתי חולים, בתי ספר ועוד": רשויות ההגירה מפסיקות לבצע מעצרים ב'אזורים מוגנים'
ראשי המשרד לביטחון המודלת חשפו את המדיניות החדשה שנכנסה לתוקף באופן מיידי, במסגרתה נאסר על לבצע מעצרים, פשיטות וכדומה במוסדות לימוד, מרפאות, תחנות בדיקת קורונה ועוד. השר מיורקס: "מסוגלים לעמוד במשימה מבלי למנוע מאנשים גישה לשירותים חיוניים"

המשרד לביטחון המולדת של ארצות הברית (DHS) הורה לרשויות ההגירה הפדרליות שלא לבצע מעצרים ופעילויות נוספות במה שמכונה "אזורים מוגנים", למשל בבתי חולים או מוסדות לימוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

לפי הודעת DHS, המדיניות החדשה נכנסה לתוקף באופן מיידי וחלה על שתי הרשויות הפדרליות שאחראיות על אבטחת הגבולות: סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE) וסוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP).

לסוכני בשתי הרשויות הללו הוסבר כי נאסר עליהם לבצע מעצרים או חיפושים ב"אזורים שבהם מהגרים מקבלים או משתתפים בשירותים או פעילויות חיוניים".

 

 

בין היתר, רשימת "האזורים המוגנים" כוללת בתי ספר, אוניברסיטאות, מכללות, בתי חולים, מרפאות, אתרי בדיקות קורונה, אתרי חיסונים, בתי תפילה ומקומות שבהם נמצאים ילדים, למשל גנים וגני שעשועים.

כמו כן, אכיפת חוקי ההגירה לא תתאפשר במקלטים להומלסים, מקלטים לנשים מוכות, מוסדות גמילה מסמים או אלכוהול, הלוויות, הפגנות ומצעדים. עם זאת, ב-DHS הסבירו שבמקרים חריגים כן יתאפשר לבצע מעצרים באזורים מוגנים, אך רק כאשר קיימת סכנה לביטחון הלאומי.

 

השר אלחנדרו מיורקס (צילום: AP)

 

לאחר פרסום המדיניות החדשה מוקדם יותר היום, השר לביטחון המולדת - אלחנדרו מיורקס - הסביר מדוע הוחלט לבצע שינוי כה משמעותי.

"אנחנו יכולים לעמוד במשימה שלנו - אכיפת החוק - מבלי למנוע מאנשים לקבל גישה לשירותי רפואה, לאסוף את ילדיהם מבית הספר או להגיע לבית תפילה", אמר מיורקס.

למעשה, מדיניות דומה גובשה לפני שנים ספורות ע"י ממשל אובמה, אך רשויות ההגירה חזרו לבצע מעצרים פשיטות ברחבי ארצות הברית תחת ממשל טראמפ.

 

גבול ארצות הברית-מקסיקו (צילום: Shutterstock)

 

מאז כניסתו לבית הלבן בחודש ינואר האחרון, הנשיא ביידן התחייב לבטל נהלים וחוקים רבים שחוקקו בממשל הקודם - ובפרט בנושא ההגירה. כך למשל, מוקדם יותר החודש הממשל הודיע שרשויות ההגירה לא יבצעו פשיטות במקומות עבודה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE