הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר המזון בקוריאה הצפונית: המשטר מבקש מהתושבים המורעבים לאכול פחות
האו"ם מעריך כ כ-40% מהאוכלוסייה סובלים מתת תזונה, ושלמדינה חסר מזון השווה ערך לתקופה של חודשיים. לפי דיווחים, במדינה האסיאתית חוששים כי המשבר יימשך לפחות עד שנת 2025

תושבי קוריאה הצפונית מתבקשים לאכול פחות – מחר שהמדינה הקומוניסטית מתמודד עם מצב חירום של חוסר מזון אשר צפוי להימשך לפחות עד 2025, כך על פי דיווחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים ג'ונג און (צילום: Shutterstock)

 

המחסור במזון במדינה נובע בעקבות סגירת הגבול עם סין מאז השנה שעברה, במטרה להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה. הצעד החריב את כלכלת קוריאה הצפונית בעוד מחירי המזון עלו, והביא למקרי מוות רבים מרעב בקרב האוכלוסייה, המונה 25 מיליון איש. כך פורסם בתחנת Radio Free Asia.

על פי מקור ששוחח עם תחנת הרדיו, חלק מהתושבים בקוריאה הצפונית חושדים כי הבקשה של המשטר, בראשו עומד קים ג'ונג און, לצמצם את צריכת המזון – מעידה על כך שהמנהיג של המדינה הסגורה בעולם "אינו מודע עד כמה חמור מצב המזון".

על פי ארגון המזון העולמי של האו"ם, כ-40% מהאוכלוסייה בקוריאה הצפונית סובלת מתת תזונה. כמו כן, על פי הדוחות של הארגון, למדינה חסרו השנה מזון המוערך בכ-860,000 טון – אשר שווה ערך למזון של חודשיים.

 

פיונגיאנג, קוריאה הצפונית (צילום: Shutterstock)

 

המקור אמר כי גורמים רשמיים במדינה ניסו להאשים את משבר המזון בחומרת מגפת הקורונה, אך "התושבים לא סומכים על ההסבר של הרשויות". מקור נוסף אמר ל-RFA כי "חלק מהתושבים אומרים שהמצב כרגע כל כך חמור, שהם לא יודעים אם הם בכלל יכולים לשרוד את החורף הקרוב".

סיבות נוספות שנטענו בקוריאה הצפונית למשבר ההולך ומחריף, כללו את ההשפעות של אסונות הטבע באזור, והשלכות מהסנקציות הכלכליות שהטילו ארצות הברית והאו"ם על המדינה.

על פי רויטרס, הייצוא הסיני לקוריאה הצפונית גדל החודש – בפעם השלישית ברציפות מאז אוגוסט. עם זאת, הכמות עדיין לא חזרה לאותה רמה של לפני המגפה.

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE