הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס ו-12 מדינות נוספות תובעות את ממשל ביידן בגין חובת החיסונים
מושלים רפובליקנים מעלים שלב במאבק שלהם נגד הצו הנשיאותי, המחייב עובדים פדרליים להתחסן, בטענה שמדובר בצעד לא חוקי אשר מפר חוקים רבים

טקסס הגישה ביום שישי תביעה נגד ממשל ביידן על הצו המחייב עובדים פדרליים להתחסן נגד קורונה, בטענה כי מדובר בצעד שאינו חוקתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה בניו יורק נגד חובת החיסונים (צילום: Shutterstock)

 

המהלך של טקסס מגיע בעקבות הודעה שיצאה שעות קודם לכן ממשרד התובע הכללי של מיזורי, שהודיע כי קואליציה של 10 מדינות הגישה תביעה דומה נגד הממשל על מנדט החיסונים עבור קבלים פדרליים ועובדים בחוזה פדרלי.

מדינות ארה"ב אשר מונהגות על ידי מושלים רפובליקנים פועלות ללא הפסקה להילחם במדיניות המחמירה של הממשל הדמוקרטי על עובדים פדרליים ובתי עסק גדולים, אשר החריפה בספטמבר כאשר ג'ו ביידן הכריז כי חובת החיסונים היא הכלי הדומיננטי כדי להכיל את המגפה ולמנוע התפרצויות עתידיות.

התובעים הכלליים של מיזורי ונברסקה, אריק שמיט ודאג פיטרסון, הובילו יחד את התביעה, אליהם הצטרפו גם אלסקה, ארקנסו, איווה, מונטנה, ניו המפשייר, דקוטה הצפונית והדרומית, וויומינג.

התביעה אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי במזרח מיזורי, טוענת שהצו של הנשיא ביידן "מפר את חוק הרכש, מפר את חוק מדיניות הרכש, הוא חבלה בלתי חוקית של סמכויות המשטרה במדינות, מפר את דוקטרינת האנטי-משילות, הפרה של חוק סדרי הדין המינהליים, מפר את הפרדת הרשויות, את התיקון העשירי" ועוד.

 

הנשיא ג'ו ביידו (צילום: Shutterstock)

 

בנפרד, מושל ג'ורג'יה הרפובליקני, בריאן קמפ, אמר ביום שישי כי הוא ופקידים מאלבמה, איידהו, קנס, קרוליינה הדרומית, יוטה ומערב וירג'יניה, מתכוונים להגיש תלונה נגד מנדט החיסונים.

"נוסף להיותה חריגה בלתי חוקית, חובת החיסונים על קבלים פדרליים רק יחמיר את המחלוקת בין האמריקנים ויפגע בכלכלה שלנו. לא נאפשר למנהל ביידן לעקוף את החוק ולאלץ את תושבי ג'ורג'יה החרוצים לבחור בין הפרנסה שלהם לבין החיסון", אמר המושל קמפ.

גם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הודיע כי מדינתו הגישה רשמית תביעה בטמפה נגד ממשל ביידן בגין אותו צו נשיאותי, אשר אמור להיכנס לתוקפו ב-8 בדצמבר.

הבית הלבן הגיב להודעתו של דה-סנטיס, כאשר הצדיק את הצו באומרו ש"דרישות החיסון עובדות", ושלביידן יש את הסמכות להחיל אותם. "זוהי מגיפה של פעם בדור אשר גבתה את חייהם של יותר מ-700,000 אמריקנים, והנשיא התחייב ליצור כל מנוף אפשרי כדי להציל חיים ולעצור את התפשטות הנגיף", אמר פקיד בבית הלבן ביום חמישי. "דרישות החיסון עובדות: הן טובות עבור עובדים, טובות לכלכלה וטובות למדינה. לנשיא יש את הסמכות להגן על כוח העבודה הפדרלי".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE