הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פאניקה מיותרת? הנסיך צ'ארלס טוען - "ועידת האקלים בגלזגו היא הסיכוי האחרון להצלת כדור הארץ"
היורש לכתר הבריטי פועל במלוא המרץ למען התמודדות עם מה שהוא רואה הזדמנות אחרונה להפוך את כדור הארץ למקום טוב לחיות בו, המלכה דווקא לא תגיע לוועידת גלזגו בשל צורך במנוחה רפואית

הנסיך הבריטי צ'ארלס טען כי ועידת האקלים COP26 של האו"ם בגלזגו היא "ההזדמנות האחרונה" להציל את כדור הארץ.

בנאום מפסגת ה-G20 ברומא, איטליה, ביום ראשון לקראת ה-COP26, אמר הנסיך צ'ארלס הידוע גם כנסיך מוויילס: "כאשר ה-COP26 יתחיל מחר בגלזגו, פשוטו כמשמעו, תהיה זו ההזדמנות האחרונה. כעת עלינו לתרגם מילים יפות למעשים עדינים".

"מכיוון שגודל אתגר האקלים שולט בשיחות, מחדרי החדשות ועד חדרי המגורים, מכיוון שעתיד האנושות והטבע עצמו עומדים על כף המאזניים, זה בוודאי הזמן לשים בצד את המחלוקות בינינו ולנצל את ההזדמנות הייחודית הזו להשיק התאוששות ירוקה משמעותית על ידי הצבת הכלכלה הגלובלית על מסלול בטוח, בר קיימא, ובכך להציל את כדור הארץ שלנו".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלך לעתיד, (צילום: Getty)

פעיל האקלים והמלך לעתיד פירט שהוא מנסה ליצור "ברית גלובלית בין המגזר הפרטי והממשלתי" כדי לממן את התוכניות בעלות של טריליוני דולרים הדרושים כדי לעמוד ביעדי פליטת פחמן.

נראה שהנסיך גם מתמוגג על כך שאחרי כמעט 50 שנה של אקלים ודאגה סביבתית הוא "סוף סוף חש בשינוי גישה ובניית מומנטום חיובי".

צ'ארלס לא נרתע משימוש ברגשנות כדי לדחוף את סדר היום האקלימי שלו, ואמר: "זה בלתי אפשרי שלא לשמוע את הקולות המייאשים של צעירים שרואים בנו סוחרים של כדור הארץ"

בשבוע שעבר טען שיש חלון "צר באופן מסוכן" להתמודדות עם שינויי האקלים.

על פי הדיווחים המלכה אליזבת השנייה בעצמה נתפסה במיקרופון כשהיא מתלוננת על מנהיגי עולם ש"מדברים, אבל  לא עושים" בהתייחס להשתתפות בוועידת האקלים בסקוטלנד.

ביום שני, ארמון בקינגהאם הודיע שהמלכה לא תשתתף ב-COP26, ובהמשך הצהיר שהמונרכית תנוח בשבועיים הקרובים בהדרכת רופאיה, בכל זאת היא תשגר ברכה מיוחדת לקראת האירוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE