הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטליבאן: אם ארה"ב לא תכיר בממשלתנו – הדבר יגרור בעיות עולמיות
הארגון שהשתלט על אפגניסטן הזכיר כי הסיבה לכך שהמלחמה עם האמריקנים החלה, היא חוסר בקשרים דיפלומטיים, אשר "יכלו להיפתר באמצעות משא ומתן"

הטליבאן קרא לארצות הברית ולמדינות אחרות להכיר בשלטונו באפגניסטן, ואמר כי אם יסרבו, והקפאת הכספים האפגניים בחו"ל תימשך, הדבר יוביל לבעיות לא רק במדינה, אלא בכל העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בכירי הטליבאן (צילום: AFP)

 

עד כה, אף מדינה לא הכירה רשמית בממשלת הטליבאן, מאז שהמורדים השתלטו על קאבול באוגוסט האחרון כאשר צבא ארצות הברית ושאר הכוחות זרים נסוגו מאפגניסטן. במקביל, מיליארדי דולרים בנכסים וכספים אפגניים בחו"ל הוקפאו, בעוד המדינה מתמודד עם משבר כלכלי והומניטרי קשה אשר רק הולך ומחריף.

"המסר שלנו לאמריקה הוא שאם לא יכירו בנו, הבעיות האפגניות יימשכו. זו בעיה של האזור והיא עלולה להפוך לבעיה עבור העולם", אמר דובר הטליבאן במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שבת.

לדבריו, הסיבה שהטליבאן וארצות הברית יצאו למלחמה בפעם הקודמת, היא משום שלשניים לא היו קשרים דיפלומטיים רשמיים. כזכור, ארה"ב פלשה לאפגניסטן בשנת 2001 בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר, לאחר שהארגון, ששלט אז במדינה, סירב להסגיר את מנהיג אל-קאעידה אוסמה בל לאדן.

"הנושאים האלה שגרמו למלחמה, יכלו להיפתר באמצעות משא ומתן, ואפשר היה לפתור אותם גם באמצעות פשרה פוליטית", אמר דובר הארגון, אשר הוסיף כי ההכרה הזו היא זכותו של העם האפגני.

בעוד שאף מדינה לא הכירה בממשלה החדשה באפגניסטן, בכירים ממספר מדינות נפגשו עם הנהגת הטליבאן, הן בקאבול והן מחוצה לה. הביקור האחרון היה של שר החוץ של טורקמניסטן, מדינה השוכנת בחלקה המרכזי של יבשת אסיה, אשר נערך בבירת אפגניסטן ביום שבת.

מוקדם יותר השבוע, שר החוץ של סין נפגש עם בכירי הארגון בקטאר. דובר הטליבאן אמר ביום שבת כי הרפובליקה העממית של סין הבטיחה לממן תשתיות תחבורה, ולתת ליצוא של אפגניסטן גישה לשווקים הסיניים דרך פקיסטן השכנה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE