הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חובת החיסונים בסן פרנסיסקו צפויה להתרחב: גם בני 5 עד 11 יידרשו להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא'
העירייה טרם פרסמה הודעה רשמית בנושא, אולם קצינת הבריאות העירונית הסבירה שהמדיניות תשונה "עד 8 שבועות לאחר קבלת האישור מצד רשויות הבריאות הפדרליות". עד כה, המדיניות חלה על בני 12 ומעלה, במסעדות, חדרי כושר ובתי עסק נוספים

סן פרנסיסקו צפויה להפוך לעיר הראשונה שמחייבת בני 5 עד 11 להוכיח שהם מחוסנים כדי להיכנס לבתי עסק, וזאת על רקע החלטת רשויות הבריאות הפדרליות לאשר את מתן החיסון של פייזר לקבוצת הגיל הנ"ל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון סן פרנסיסקו הפכה לעיר הגדולה הראשונה בארצות הברית המתירה רק למחוסנים 'באופן מלא' להיכנס לבתי עסק בחללים סגורים, ביניהם מסעדות, בתי קפה, חדרי כושר וברים.

באופן רשמי, המגבלה החדשה נכנסה לתוקף ב-20 באוגוסט, ובמסגרת המדיניות, בכניסה לבית עסק כל לקוח מחוייב להציג תעודה מזהה ותעודת התחסנות רשמית של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). חשוב לציין כי ניתן להציג את התעודה הפיזית, צילום של התעודה או תעודה דיגיטלית. כמו כן, חשוב להסביר שבמסגרת המגבלה, רק מי שמחוסן 'באופן מלא' (כלומר, מי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה לפני שבועיים או יותר) יוכל להיכנס לבית העסק.

כאמור, כעת בעירייה נערכים להרחיב את המדיניות גם לבני 5 עד 11. : "אנחנו רוצים לוודא שלכולם תהיה הזדמנות להתחסן, ולכן אנחנו מעריכים שחובת החיסונים תתרחב לבני 5-11 עד 8 שבועות לאחר קבלת האישור", הסבירה ד"ר סוזן פיליפ, קצינת הבריאות בעיר, "לכן, תהיה תקופה קצרה שבה בני 5 עד 11 לא יכללו במדיניות, אך בשלב מסוים הם כן יכללו בה".

 

חדר כושר בסן פרנסיסקו, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, שינוי המדיניות בעיריית סן פרנסיסקו נובע מהחלטת רשויות הבריאות הפדרליות להתחיל לחסן בני 5 עד 11.

ביום שלישי בשבוע שעבר ראשי פייזר הציגו את תוצאות המחקר הקליני בפני ועדה מיוחדת של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), ו-17 חברי הוועדה הצביעו בעד הענקת האישור, וזאת לעומת אחד בלבד שנמנע. ביום שישי האחרון נודע כי ה-FDA קיבל את המלצת הוועדה המיוחדת ואישר את מתן החיסון לבני 5-11. שלשום (שלישי) ועדה מיוחדת של ה-CDC קיבלה את המלצה זו, ובשעות הערב של יום שלישי מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל וולנסקי, נתנה את האישור הסופי.

מבצע החיסונים המורחב יצא לדרך באופן רשמי אתמול, אך בממשל הפדרלי מעריכים שהמבצע יתפוס תאוצה רק בשבוע הבא.

החיסון של פייזר היה הראשון שאושר לשימוש חירום בארצות הברית (בדצמבר 2020), ובחודש אוגוסט האחרון החיסון היה הראשון שקיבל 'אישור מלא' מה-FDA. בחודש מאי האחרון, פייזר אף קיבלה אישור לשימוש חירום לחיסון בקרב נערים ונערות בני 12 עד 15.

 

ילדה בת 10 מתחסנת בג'ורג'יה, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

ב-11 החודשים שעברו מאז החל מבצע החיסונים הלאומי בארה"ב, 222,268,786 אמריקאים (66.9% מהאוכלוסייה) קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-192,931,486 איש, או 58.1% מהתושבים, מחוסנים "באופן מלא". בקרב הזכאים להתחסן עד שלשום (בני 12 ומעלה), 78.3% קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת ו-68% מחוסנים באופן מלא.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE