הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש ה-FDA לשעבר: "הכדור החדש - מסמן את סוף המגיפה באמריקה"
ד"ר סקוט גוטליב סיפק הצהרה מעודדת במיוחד בכל הנוגע לכדור החדש של פייזר שהגילויים אודותיו הגיעו אמש לכותרות העיתונים בעולם, בעיניו מדובר בלא פחות מאשר תחילת סופה של המגיפה

בהופעה ביום שישי ב-Squawk Box של ערוץץ CNBC, נציב ה-FDA לשעבר, ד"ר סקוט גוטליב, ואחד מראשי הדריקטריון של ענקית התרופות פייזר הצהיר שסופה של מגיפת הקורונה בארה"ב "נמצא באופק" לאחר שפייזר הודיעה שהגלולה האנטי-ויראלית הניסיונית שלה מצמצמת את הסיכון לאשפוז או מוות מהמחלה בכ-90% בניסויים שנערכו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(גוטליב, צילום: GETTY)

גוטליב נשאל, "האם אתה מרגיש שתרופה זו של פייזר הראתה יעילות טובה יותר מהתרופה של Merck, עם אולי פחות דאגה לגבי תופעות לוואי אחרות?"

על כך ענה גוטליב כי, "לא היו ניסויים השוואתיים. בשורה התחתונה יש לנו ארגז כלים סוחף כרגע כדי להילחם ב-COVID".

"זוהי תוצאה פנומנלית. זה עלה על כל ציפייה סבירה... אני חושב שהשורה התחתונה היא סופה של המגיפה, לפחות ככל שהיא נוגעת לארצות הברית, ושהיא נראית באופק כרגע - בהתחשב בכך שיש לנו את הכלים להילחם במחלה הזו".

"עכשיו, אנחנו עדיין צריכים לעבור את גל הדלתא הזה. למרבה הצער, לא נוכל לחסן את דרכנו מחוץ לזה. הטיפולים הללו מגיעים מאוחר מכדי להשפיע על גל הזיהום הזה. אבל ברגע שנעבור את גל ההדבקה הזה בדלתא במהלך החודשיים הבאים, אני חושב שהחידושים הטיפוליים והאחרים שראינו מגיעים לשוק מסמנים באמת את סופה של המגיפה בארצות הברית".

דבריו של גוטליב הידוע כמי שמתנגד לחיסונים בכפייה מגיעים על רקע הצניחה הדרמטית בערכן של מניות מודרנה על רקע ההצלחות הכבירות של מתחרותיה Merck ו-Pfizer.

הכדור הניסיוני של Merck שכבר נפוץ בבריטניה, והכדור הניסיוני של פייזר שממתין לאישור ה-FDA עתידים לסמן את נקודת המפנה במאבק בנגיף.

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE