הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחקיר מרגיז: מושל קולורדו השתמש במשך שנים בפרצות חוק כדי להימנע מתשלומי מס
ג'ארד פוליס, שלפני כארבע שנים היה האיש השלישי העשיר בבית הלבן, הצליח אמנם להוריד את שיעור המס שלו בדרכים חוקיות – אך מעוררות שאלות אתיות רבות

המושל הדמוקרטי של קולורדו, ג'ארד פוליס, נמצא בבעיה רצינית לאחר ששלל מסמכים שפורסמו לאחרונה מציעים כי הוא השתמש בפרצות חוק כדי להימנע מתשלומי מס הכנסה פדרליים במשך שנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קולורדו, ג'ארד פוליס (צילום: AP)

 

דו"ח שפורסם ב-ProPublica ביום חמישי, מצא שפוליס, יזם טכנולוגיה וחבר קונגרס לשעבר, השתמש בתרומות ובהסדרים פיננסיים אשר אפשרו לו לא לשלם מס הכנסה פדרלי בשנים 2013, 2014 ו-2015.

ההון של מושל קולורדו הגיע ל-306 מיליון דולר בשנת 2017, מה שהציב אותו במקום השלישי ברשימת חברי הבית הלבן העשירים.

בין שנת 2010 עד 2018, שיעור המס של פוליס עמד על 8.2% בלבד, למרות שההכנסה שלו הייתה 1.5 מיליון דולר בממוצע במהלך התקופה הזו השיעור נמוך בהרבה מ-19 האחוזים שעובד ממוצע חייב לשלם, כך נכתב ב'פרו רפובליקה'.

הפרסום באתר החדשות מביא הצצה לכיסו של המושל, נתונים אשר הוא סירב לספק לבוחרים בקמפיין שנערך בשנת 2018, כאשר לפי הדיווחים הוא הזרים 23 מיליון דולר מכספיו עבור המרוץ.

הדיווחים הללו מראים קשר לגישה המדינית של המושל לגבי מסים, שלעיתים קרובות מנוגדות לגישה הדמוקרטית. השנה, הוא אמר שהוא רוצה לבטל את מס ההכנסה של המדינה לטובת מס על זיהום פחמן.

עם זאת, פוליס הצליח להוריד את שיעור המס שלו בדרכים חוקיות – בעיקר תרומות פילנתרופיות שביטלו את מחצית החבות שלו במס הכנסה. לדוגמה, הוא תרם לארגון הצדקה שלו, קרן ג'ארד פוליס, אשר השקיעה 2 מיליון דולר על הודעות דואר אשר קידמו את העבודה שלו במועצת החינוך של המדינה.

אסטרטגיה נוספת שנקט המושל כדי להימנע ממס, הייתה השקעה בחברות אשר מייצרות הכנסה קטנה, גם כאשר הערכתן עלתה.

כדי להגן על ההכנסה שלו מהמסים, פוליס השתמש גם בעסק משפחתי – Jovian Holdings, כך עולה מהדו"ח. מועצת המנהלים של החברה כוללת כמה מבני משפחתו, כמו גם את חברו הטוב ארט לאפר, כלכלן שמרן.

בתגובה לפרסום, פוליס אמר ביום חמישי במהלך ראיון לרדיו ציבורי בקולורדו, כי הוא שילם את כל הנדרש בחוק, וציין כי הוא מסכים שמערכת המס מעדיפה את העשירים ואת התאגידים. כמו כן, הוא דחה את הטענות שהוא השתמש בקרן הצדקה שלו כדי לקדם את השאיפות הפוליטיות שלו, רעיון אשר כינה כ"השקפה מאוד צינית".

לא מדובר במקרה הראשון שבו המושל הדמוקרטי מואשם בהעלמות מס, כאשר במהלך התמודדותו לקונגרס בשנת 2008, התגלה כי הוא לא שילם מס הכנסה פדרלי בין השנים 2001 ל-2005.

89% לא
11% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE