הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צום: בריא או לא בריא? התשובה הסופית
נראה כי דיאטות צום שונות הולכות ותופסות תאוצה בזמן האחרון, כאשר הנושא שנוי במחלוקת. יש מי שטוען כי מדובר בבחירה בריאה וטובה, ויש מי שטוען כי מדובר על אסון עבור הגוף שלנו. באנו לעשות קצת סדר, ולענות על שאלה שמעסיקה כה רבים

פעם צום היה מתקשר לנו רק או בעיקר עם יום כיפור, אך בשנים האחרונות ניתן לראות כי יש יותר ויותר דיאטות צום שונות, ודיאטניות רבות ממליצות על צום קצר אחד לתקופה. אך מה נכון? מה בריא לנו? ומה באמת כדאי לעשות? 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התשובה היא הרבה יותר פשוטה מכפי שחשבתם. למעשה, צום של יממה הוא אמנם אינו מזיק לגוף שלנו אך הוא גם לא מועיל לו. במילים אחרות, הגוף לא ירגיש שינוי דרסטי כזה או אחר, וגם מערכת העיכול לא תעבור תהליך מהותי.

מחקרים חדשים אשר נעשו בתחום הוכיחו כי שומן בטני הינו עמיד בפני דיאטת צום, ולמעשה, הוא אפילו עובר למצב שימור על מנת לשמור על האנרגיה של הגוף מתוך מגננה והיערכות לצום. לכן, בחירה בתזונה מסוג זה יכולה להקשות עליכם להוריד במשקל ובעיקר להיפטר משומן בטני.

כמו כן, תהליך של צום יכול לגרום תופעות החל מחולשה, כאבי ראש וסחרחורות ועוד. בנוסף, צום עלול להזיק לאנשים החולים במחלות כרוניות או לוקחים תרופות קבועות, וכמובן גם עבור נשים מניקות ונשים בהריון. לכן, אכילה יומית, מאוזנת, הינה הבסיס הטוב ביותר לבריאות תקינה ושמירה על משקל תקין. 

לסיכום, על מנת להוריד במשקל ולתרגל אורח חיים בריא ומאוזן, חשוב לא לעשות אף פעולה דרסטית מדי, וכדאי לדעת כי צום עבור הגוף שלנו הינה פעולה דרסטית לכל דבר. לכן, מומלץ לבחור בתפריט בריא ומגוון, כזה שיעניק לגוף את כל מה שהוא צריך בדרך בריאה ונכונה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE