הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מזהיר: סין עלולה להשתלט על בסיס בגראם באפגניסטן
הנשיא לשעבר טען כי שדה התעופה הצבאי, אחד המוקדים האסטרטגיים הראשוניים שצבא ארה"ב נסוג ממנו, נמצא כשעה ממתקן הגרעין הסיני, "וגם על זה ויתרנו"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תקף שוב את הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן, כינה אותה "כניעה" והזהיר כי סין עלולה להשתלט על שדה התעופה הצבאי בגראם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילים אמריקנים בבסיס התעופה הצבאי בגראם, אפגניסטן 2002 (צילום: Getty Images)

 

בראיון שהעניק לרשת 'פוקס ניוז', הנשיא ה-45 האשים את ממשל ביידן בניסיון מכוון לטשטש את השיח על הנסיגה מאפגניסטן ומההשלכות המתמשכות. "הם לא מדברים על זה יותר, בכוונה. זה היה כל כך גרוע שזה הורג אותו. יומיים, שלושה אחרי שזה נגמר, הם הפסיקו אפילו להזכיר את זה".

"מה שהם עשו, עם מה שהם קוראים לו 'נסיגה', שהייתה למעשה כניעה, מה שהם עשו זה היה הדבר הכי מביך, נורא, ואני לא יודע אם אי פעם אנחנו נתאושש מזה מבחינה פסיכולוגית", אמר טראמפ.

כזכור, במהלך כהונתו, טראמפ ערך את ההסכם עם ארגון הטליבאן לנסיגת הכוחות האמריקנים במאי 2021.

"אל תשכח, אני זה שהורדתי את זה ל-2,500 חיילים. גם אני הייתי יוצא, אבל היינו יוצאים עם כוח", אמר טראמפ, וציין כי במסגרת הנסיגה שתכנן, ארה"ב הייתה אמורה להמשיך להחזיק במתקן המעצר בפארוואן – כלא צבאי בבסיס האוויר בגראם. עם זאת, ממשל ביידן הוציא את כל הכוחות מהבסיס בחודש יולי, והפנטגון הודיע כי הטליבאן שחרר 'אלפי' אסירי דאע"ש מהמקום.

 

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

 

"היינו שומרים על בגראם, כי זה ליד סין", הסביר טראמפ, "וזה במרחק שעה מהמתקן הגרעיני שלהם – וגם על זה ויתרנו. ועכשיו, סין הולכת להשתלט על בגראם, לדעתי".

הנשיא לשעבר תקף את הנשיא המכהן על כך שהוציא קודם כל את החיילים, וזאת על רקע דיווחים על מאות אזרחים אמריקנים ומחזיקי ויזה שנותרו באפגניסטן תחת שלטון הטליבאן.

"היינו מוציאים את כל האנשים, את כל הציוד שלנו החוצה, ואז לא היו לנו חיילים מתים, לא היו לנו חיילים חסרי ידיים ורגליים, ואנשים אפילו לא מדברים על זה -איבדו 13, אבל יש לנו רבים שנפצעו קשה", אמר והוסיף: "כן הגיע הזמן לצאת החוצה, אבל הדרך שבה הוא יצא הייתה פשוט אסון".

טראמפ המשיך ואמר כי הוא מטיל אחריות גם על ה"גנרלים, כי הם לא היו צריכים לאפשר לזה לקרות. הם בטח היו מסוגלים לשכנע את ביידן לפעול בהגיון".

כזכור, בכירים בצבא – כמו ראש פיקוד מרכז הגנרל קנת מקנזי ויו"ר המטות המשולבים הגנרל מארק מיילי – העידו בחודש ספטמבר כי הם המליצו לשמור על נוכחות של לפחות 2,500 חיילים אמריקנים באפגניסטן. עם זאת, פקידי ביידן והבית הלבן אמרו שוב ושוב שאף מנהיג צבאי לא יעצו להשאיר נוכחות צבאית קטנה מאחור.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE