הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המוזיאון להנצחת השואה בארה"ב: ייתכן וממשלת סין מבצעת רצח עם
הדו"ח שפורסם טוען כי המדינה הקומוניסטית כולאת ומעבידה את בני העם האויגורי, ואף מעקרת בכפייה נשים כדי למנוע את התרבותם. "רוצים להרוס אותם באופן ביולוגי"

דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי המוזיאון להנצחת השואה בארצות הברית, מביע "דאגה גדולה" מכך ש"ייתכן שהממשלה הסינית מבצעת רצח עם נגד האויגורים – עם טורקי, מרביתו מוסלמי סוני, המתגורר במרכז אסיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלושה קשישים בני העם האויגורי במחוז שינג'יאנג (צילום: Shutterstock)

 

המסמך בן ה-56 עמודים, שכותרתו היא "כדי לגרום לנו להיעלם לא", מתעד את מדיניות ממשלת סין המכוונת לאויגורים, מה שכולל מעקב המוני, גבלות על דתם ותרבותם, עיקור בכפייה, כליאה המונית, עבודה בכפייה, הרס של אתרים תרבותיים ודתיים השייכים להם, ועיקרת ילדים אויגורים ממשפחותיהם.

בשנה שעברה, המוזיאון הוציא הצהרה עם טענות דומות, אשר העריכה כי הממשלה של הרפובליקה הקומוניסטית מבצעת "פשעים נגד האנושות" בשינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב סין שבה חיים אויגורים רבים, כ-80% מהם, והם מהווים כמחצית מהאוכלוסייה החיה במחוז.

ההבדל בין ההודעה של המוזיאון בשנה שעברה לזו שפורסמה כעת, היא בעקבות מידע אחרון אשר מראה ש"התנהלות ממשלת סין הסלימה מעבר למדיניות של הטמעה כפויה", נכתב בדו"ח.

 

מפגינים אויגורים מפגינים מול שגרירות סין בלונדון, מאי 2019 (צילום: Shutterstock)

 

"זה כולל, במיוחד, העמקת תקיפה על כושר הרבייה של נשים אויגוריות באמצעות עיקור כפוי והנחת התקן תוך רחמי בכפייה, כמו גם הפרדת המינים באמצעות מעצר המוני והעברה בכפייה", נטען במסמך. מדיניות זו מעלה "שאלות לגיטימיות לגבי קיום הכוונה להרוס את הקבוצה באופן ביולוגי, את כולה או את חלקה המהותי", דבר שהוא חלק חשוב בהגדרת רצח עם.

לצד הדו"ח של המוזיאון, מספר הולך וגדל של ממשלות בעולם ומוסדות אחרים, מסכימים שמדיניות הממשלה הסינית כלפי המיעוט האתני האויגורי, אינה רק דיכוי אלא למעשה רצח עם. יש לציין כי על פי החוק הבינלאומי, ברגע שממשלה קובעת באופן משפטי כי מתקיים רצח עם, יש לה מחויבות לנקוט בפעולה.

הדו"ח פורסם על ידי מרכז סיימון סקיודט למניעת רצח עם, חלק מהמוזיאון, ואומר כי מטרתו היא "לעשות למען קורבנות רצח העם היום, את מה שלא נעשה למען יהודי אירופה".

 

40% לא
60% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE