הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה מאיים לשלוח מהגרים באוטובוס אל דלאוור – המדינה אותה ייצג ביידן במשך עשורים
דה-סנטיס אמר כי אם הממשל הפדרלי מעביר בכזאת קלות את המסתננים, גם מדינתו יכולה לפעול כך. כמו כן טען כי פלורידה בוחנת תביעות משפטיות בנושא

מושל פלורידה מאיים בתביעה משפטית לאחר שהמשרד שלו מצא כי הממשלה הפדרלית שלחה בקיץ האחרון 70 מטוסים הנושאים מהגרים צעירים לג'קסונוויל מאזור הגבול בין ארה"ב למקסיקו, בשעות הקטנות של הלילה וללא ידיעתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

 

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי), המושל הרפובליקני אמר כי המשרד שלו בוחן את כל הדרכים המשפטיות. "אנחנו הולכים להיפגש ולהבין מה אנחנו יכולים לעשות בטווח המיידי, כדי להגן על תושבי פלורידה", אמר דה-סנטיס לכתבים.

המושל הודה שהאפשרויות שלו מוגבלות, מכיוון שלממשלה הפדרלית יש שליטה על המרחב האווירי ועל ההגירה. עם זאת, הוא טען כי "אם הם לא עושים את זה, אז ברור שהמדינה צריכה להיות מסוגלת לספק הגנה לתושבים, ולכן זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

דה-סנטיס אף הציע שהמדינה תקנה כרטיסי אוטובוס, כדי לשלוח את המהגרים למקום אחר. "אם הם מתכוונים לבוא לכאן, אז נספק להם אוטובוסים. אני אשלח אותם לדלאוור". כידוע, הנשיא ג'ו ביידן ייצג בסנאט את מדינת דלאוור במשך 36 שנים.

מזכירת העיתונות של דה-סנטיס, כריסטינה פושאו, אמרה ל'ניו יורק פוסט' כי הרעיון של מושל לשלוח את המהגרים מפלורידה - אינו בדיחה. "במידה שהממשלה הפדרלית משלמת עבורם כדי שיעברו לכל רחבי המדינה ומיישבים אותם מחדש בג'קסונוויל, האם זה יהיה בניגוד לחוק עבורנו לשלוח אותם למקום אחר? זה משהו שאנחנו בודקים", אמרה.

מלבד עשרות הטיסות מהגבול, הטענות של ממשל פלורידה מגיע ימים לאחר שמהגר בן 24 מהונדורס נעצר והואשם בכך שהתחזה לבן 17 עם שם בדוי, נכנס לארה"ב בזכות מדיניות ממשל ביידן המקל על קטינים ללא ליווי מבוגר, ורצח אדם בג'קסונוויל שנתן לו חסות ועבודה. בתו של הקורבן טוענת שבן ה-24 הגיע באחת מהטיסות הליליות החשאיות.

"השאלה הגדולה היא, כמה עוד אנשים יכולים להיכנס, ומהם החורים בתהליך הבדיקה?", אמרה פושאו. "ממשל ביידן לא שיתף אותנו בשום מידע בנוגע לאופן שבו הבדיקה מתרחשת".

כאמור, על פי המושל, ממשל ביידן לא עידכן את משרדו על אף אחת מהטיסות או יישובם מחדש של מהגרים. לדברי דה-סנטיס, ללשכתו נודע על הטיסות רק באמצעות דיווחים מהמשטרה המקומית ומהדלפות מגורמים רשמיים בממשל הפדרלי. "בהתחלה, כשהתבשרנו על כך, זה לא היה בערוצים הרגילים. אנשים בממשלה הפדרלית הם שהדליפו לנו את זה ביעילות, כדי שיהיה לנו עניין על זה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE