הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צביעות? פלוסי שווה 100 מיליון דולרים אך מתנגדת ל'מס העשירים' בתכניתו הכלכלית החדשה של ביידן
היא שווה הון עתק, לבעלה יש נכסים בכל העולם, ובכל זאת למרות שהיא מדברת על כך ש"הקפיטליזם איכזב את אמריקה" נראה כי יו"ר בית הנבחרים מסרבת לשים את הכתף מתחת לאלנוקה כדי לסייע להתחדשות החברתית-כלכלית אודותיה היא מטיפה חדשות לבקרים

אפשר להניח שזו הייתה העלאת-מס שפגעה קרוב מדי בביתה של ננסי פלוסי עצמה. יו"ר בית הנבחרים - שעל פי הדיווחים היא חברת הקונגרס השישית בעושרה עם יותר מ-100 מיליון דולר - הסתכסכה בסוף החודש שעבר עם תוכניות עמיתיה הדמוקרטים להטיל מס על רווחי-הון לא ממומשים כדי לעזור לשלם עבור תכנית 1.75 טריליון הדולר העצומה של הנשיא ביידן על פי דיווח חדש.

הדמוקרטית מקליפורניה תיארה את מס העושר כ"תעלול פרסומי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

עוזר דמוקרטי בכיר אמר ל-Post כי ההסתייגויות של פלוסי, שדווח עליה לראשונה בוושינגטון פוסט, נבעה מהעובדה שיו"ר ועדת הכספים של הסנאט, רון ווידן (D-Ore.) לא סיכם עימה את פרטי החקיקה הסופית לגבי מס המיליארדרים עד שהבית הלבן הגיש מסגרת מעודכנת לתוכנית ההוצאות החברתיות.

פלוסי הייתה אחת מכמה דמוקרטים בבית הנבחרים שהתמודדו עם "מס המיליארדרים", שנקרא כך מכיוון שהוא אמור להשפיע על כ-750 מהאמריקאים העשירים ביותר.

מנהיג הרוב בבית הנבחרים סטני הוייר (D-Md.) אמר שהוא "מאוכזב בכנות" מההצעה, בעוד חבר דמוקרטי אנונימי אמר לפוסט: "למרות שאני מאמין שהאמריקאים העשירים ביותר וברי המזל חייבים לתרום יותר להשקעה בעתיד שלנו... ובתשלום על העבר שלנו (למשל החוב הפדרלי), מיסוי הרווחים הלא ממומשים של תת-קבוצה קטנה של אנשים היא מדיניות שקשה לגבש - שלא לדבר על אכיפה".

פלוסי מצדה אמרה ל-CNN בזמנו שסוג כלשהו של מס עושר "כנראה" ייכלל בטופס הסופי של הצעת החוק של בית הנבחרים, והוסיפה כי "זה רק 10 אחוז ממה שאנחנו צריכים".

בסופו של דבר, מס רווחי ההון המוצע הוסר מהמסגרת של הצעת חוק ההוצאה החברתית לטובת מס נוסף של 3% על מי שמרוויח יותר מ-10 מיליון דולר בשנה.

פלוסי ידועה כאחת מחברות הקונגרס העשירות ביותר, אם כי שוויה המדויק תלוי במקור.

מעקב אחר מימון קמפיינים של אתר OpenSecrets קבע את השווי הנקי שלה בכ-114 מיליון דולר נכון לשנת 2018.

ביולי, האתר GoBankingRates העריך את השווי הנקי שלה בקרוב ל-120 מיליון דולר.

בשנה שעברה, OpenSecrets רשם את פלוסי כאדם השישי בעושרו בקונגרס, אחרי הנציג דאז גרג ג'יאנפורטה.

עד כה השנה, פלוסי גייסה וקיבלה יותר מ-9 מיליון דולר, על פי נתוני כספי הקמפיין מוועדת הבחירות הפדרלית.

בסך הכל, ועדת הקמפיין של פלוסי גייסה מעל 63 מיליון דולר מאז 1989.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE