הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין במסר תקיף לארה"ב: "נתקו מיד כל קשר עם טייוואן"
בעקבות ביקורה של משלחת רפובליקנית רמת דרג לאי וחשיפת עומק הקשרים הצבאיים בין המדינות ועל רקע ההצעה להגדלת הסיוע הצבאי האמריקאי במדינת האי הרפובליקנית השכנה לסין, משרד החוץ הסיני פרסם הודעה חריפה התובעת מארה"ב ניתוק יחסים מידי בין וושינגטון לטייפה

משרד החוץ של סין הגיב ביום רביעי לביקור בטייוואן של קבוצת רפובליקנים מהסנאט והקונגרס וקרא לוושינגטון להפסיק את המגעים הרשמיים עם טייפה, בירת טייוואן.

"הביקור של החברים הרלוונטיים בקונגרס האמריקני מפר באופן חמור את העיקרון של סין אחת", אמר דובר משרד החוץ הסיני וואנג וונבין בתדרוך עיתונאים יומי.

"סין מתנגדת לכך בתוקף והגישה הודעה חגיגית לצד האמריקני. אנו מבקשים מהצד האמריקני להפסיק לאלתר את כל סוגי האינטראקציות הרשמיות עם טייוואן".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: The diplomat)

לפי ה-South China Morning Post, משלחת הקונגרס בת 13 החברים שביקרה בטייוואן על גבי מטוס צבאי ביום שלישי כללה ארבעה סנאטורים ושני חברי בית הנבחרים, כולם רפובליקנים.

לא כל המחוקקים שביצעו את הטיול זוהו, אך מקורות אמרו לפוסט שהמשלחת כללה את הסנאטורים ג'ון קורנין (R-TX), מייק קראפו (R-ID), טומי טוברוויל (R-AL), מייק לי (R-AL) UT), והנציג ג'ייק אלזי (R-TX).

בעודה בטייוואן, המשלחת האמריקאית ביקרה במשרד ההגנה של טייוואן ונפגשה עם נשיאת טייוואן, צאי אינג-ון.

לאחרונה הרפובליקנים בקונגרס הציגו חקיקה להגברת התמיכה הצבאית בטייוואן.

הצעת החוק שהוצגה בסנאט בשבוע שעבר, תעניק לטייוואן סיוע צבאי של 2 מיליארד דולר בכל שנה.

הטיול הרפובליקני לטייוואן מגיע בזמן שהמתיחות בין ארה"ב לסין על האי גוברת.

הדברים באים על רקע העובדה כי בפעם הראשונה מאז שוושינגטון ניתקה את היחסים הדיפלומטיים הרשמיים עם טייפה ב-1979, דווקא עתה טייוואן חושפת את היקף שיתוף הפעולה הצבאי שלה עם ארה”ב.

ביום שלישי, דו"ח ממשרד ההגנה של טייוואן גילה שיותר מ-600 חיילים אמריקאיים נסעו לאי מאז 2019 למטרות אימונים.

העובדה שמספר קטן של חיילי ארה"ב נפרסו בטייוואן במשך עשרות שנים אינה סוד, אבל ההכרה לעצם התופעה מטייפה מסמנת שינוי במדיניות ונחשבת לפרובוקציה בעיני בייג'ינג.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE