הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס משנה מדיניות: בני 5-11 יקבלו פטור מחובת החיסונים בעסקים
החוק העירוני החדש שנכנס לתוקף השבוע מחייב את בתי העסק לבדוק האם הלקוחות מחוסנים באופן מלא, אך הבוקר נקבע כי מדיניות זו לא תחול במרכזי קניות. כמו כן, הוחלט שרק בני 12 ומעלה יידרשו להציג תעודת התחסנות פיזית או דיגיטלית

מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה הבוקר (שישי) מספר שינויים למדיניות העירונית שנכנסה לתוקף השבוע, במסגרתה לקוחות נדרשים להוכיח שהם מחוסנים על מנת להיכנס לשורה ארוכה של בתי עסק הפועלים בחללים סגורים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כחלק מהחוק החדש שנכנס לתוקף ביום שני האחרון, לקוחות המבקשים להיכנס לרוב בתי העסק הפועלים בחללים סגורים נדרשים להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא'.

בין היתר, החוק החדש חל במסעדות (שבהן יש אזור ישיבה סגור),  בתי קפה וחדרי כושר, מוזיאונים, מספרות, מכוני ציפורניים, אולמות באולינג, משחקיות, חדרי פוקר, מועדוני סנוקר, מכוני מסאז, מכוני שיזוף, מכוני קעקועים, מכוני פירסינג ועוד.

ראוי להזכיר כי החוק חל אך ורק בעיר לוס אנג'לס, ואינו קשור לחובת החיסונים שהוכרזה במחוז לוס אנג'לס (שרלוונטית גם עבור ערים בתוך המחוז, למשל קלבסס וסנטה מוניקה). כמו כן, בניגוד למחוז, המדיניות העירונית מאפשרת למי שאינו מחוסן להגיע לאותם בתי עסק באמצעות הצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה ב-72 השעות האחרונות.

 

פגישת מועצת העיר, מוקדם יותר היום בלוס אנג'לס:

 

כאמור, הבוקר מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה מספר שינויים משמעותיים למדיניות. כל למשל, תחילה הוחלט כי חובת החיסונים תחול על כל מי שזכאי להתחסן בארה"ב. אלא שכעת, לאחר שרשויות הבריאות הרחיבו את מבצע החיסונים גם לילדים בני 5 עד 11, מועצת העיר קבעה שהמדיניות תחול רק על בני 12 ומעלה.

מעבר לכך, חברי מועצת העיר בחרו להסיר מרכזי קניות מרשימת בתי העסק שבהם המדיניות תקפה - ככל הנראה על רקע העובדה שישנם כניסות רבות למרכזי קניות (למשל, דרך חנויות הכלבו הגדולות), דבר שמקשה על אכיפה יעילה.

בנוסף, מועצת העיר הודיעה שפקחים יסיירו ברחבי העיר ויבדקו האם בתי עסק אכן בודקים תעודות התחסנות כפי שנדרש בחוק. בית עסק שאינו פועל בהתאם לחוק צפוי להיקנס (הפרה ראשונה תגרור אזהרה, ולאחר מכן קנסות בגובה אלף דולר, אלפיים דולר ו-5,000 דולר).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כדי להיכנס לבית עסק, לקוח יכול להציג תעודת התחסנות רשמית של ה-CDC, צילום של התעודה הרשמית או תעודת התחסנות דיגיטלית. זרים ואזרחים אמריקאים שלא התחסנו בארה"ב יחוייבו להציג תעודת התחסנות רשמית זרה.

מעבר לכך, בני 18 ומעלה יידרשו להציג תעודה מזהה לצד תעודת ההתחסנות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE