הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת ההסתערות על הקפיטול: סטיב באנון סירב להתייצב בוועדה והואשם בביזוי הקונגרס
יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר נדרש למסור עדות בפני ועדת החקירה לאירועי ה-6 בינואר. בעקבות סירובו, חבר מושבעים גדול אישר להאשימו בביזוי הקונגרס, עבירה שעלולה לגרור עד שנת מאסר. במקביל, הליך דומה צפוי להיפתח כנגד מארק מדוז, יו"ר הסגל בבית הלבן בשנה האחרונה לכהונת טראמפ

סטיב באנון, יועץ בכיר של הנשיא לשעבר טראמפ, הואשם הבוקר בביזוי הקונגרס, וזאת על רקע סירובו להתייצב בפני ועדת החקירה לאירועי ה-6 בינואר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטיב באנון, בשנה שעברה בניו יורק (צילום: AP)

 

בהודעת משרד המשפטים הוסבר כי באנון בן ה-67 מואשם בשני סעיפים של ביזוי הקונגרס - אחד, כאמור, בשל סירובו למסור עדות לוועדת החקירה, והשני בשל סירובו להציג מסמכים הקשורים להסתערות על גבעת הקפיטול.

הראיות הוצגו בפני אנשי חבר מושבעים גדול פדרלי, שקבעו כי ניתן להאשים את באנון בביזוי הקונגרס.

 

 

בסוכנות הידיעות AP מדווחים שבאנון צפוי להסגיר את עצמו לרשויות החוק הפדרליות ביום שני הקרוב, ואם יורשע הוא עלול להישלח לעד שנה מאחורי סורג ובריח, וזאת לצד קנס כספי של עד 100 אלף דולר.

"מאז יומי הראשון בתפקיד, הבטחתי לכלל עובדי משרד המשפטים שאנחנו נעבוד יחדיו כדי להראות לעם האמריקאי שאנחנו פועלים לפי עקרונות שלטון החוק, במסגרת עובדות החוקים קיימים", מסר מריק גרלנד, התובע הכללי של ארה"ב, "כתב האישום שהוגש היום משקף את המחויבות שלנו לעקרונות אלה".

 

מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל בבית הלבן. גם הוא יואשם בביזוי הקונגרס? (צילום: AP)

 

ועדת החקירה לאירועי ה-6 בינואר זימנה בכיר נוסף בממשל טראמפ - מארק מדוז, לשעבר ראש הסגל בבית הלבן - אך הוא בחר שלא להתייצב לדיון שנקבע למוקדם יותר היום.

חבר הקונגרס בני תומפסון (דמוקרט ממיסיסיפי ויו"ר ועדת החקירה) כבר הודיע כי ימליץ להאשים גם את מדוז בביזוי הקונגרס, ובהודעה משותפת שפרסם ביחד עם חברת הקונגרס ליז צ'ייני (רפובליקנית מוויומינג וסגנית יו"ר הוועדה) השניים הסבירו שהגשת כתב האישום כנגד באנון צריכה "לשמש כאזהרה":

"כתב האישום שהוגש נגד סטיב באנון הינו מסר ברור לכל מי שחושב שהוא יכול להתעלם מהוועדה או לנסות לשבש את החקירה. אף אחד אינו מעל החוק, ולא נהסס להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לקבל את המידע הנחוץ".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE