הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היציאות מתעכבות? הנה חמישה מאכלים שיקלו על העצירות
יציאות קבועות המתקיימות בכל יום הן חשובות במיוחד לגוף בריא ותקין, אך פעמים רבות, אנו לא מצלחים להתפנות בתדירות כזו, ואז הבעיה מתחילה. אך החדשות הטובות הן שניתן לזרז את מערכת העיכול באמצעות כמה מאכלים פשוטים וטבעיים

עצירות יכולה להוביל למצבים לא נעימים כגון נפיחות, כאבי בטן, ותחושות לא נעימות. במקרים חמורים, מדובר על תופעה שאף יכולה להפריע בשגרת החיים ולפגוע באיכותם. החלק המעודד בתופעה זו היא כי ברוב המקרים הטיפול יכול להיות טבעי לגמרי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, חשוב לזכור כי במידה והעצירות שאתם חווים נמשכת למעלה מחודש, יש חשיבות רבה לפנייה לרופא המשפחה על מנת לעבור סדרת בדיקות רלוונטית. הנה חמישה מאכלים שיעזרו לכם לבקר בשירותים יותר.

צימוקים 

הם עשירים בסיבים, מכילים חומצה טרטרית הידועה בתור משלשלת. כמו כן, לצד הצימוקים, ניתן לאכול גם דובדבנים ומשמשים מיובשים, מכיוון שגם הם עשירים בסיבים ויכולים לעזור במצב של עצירות. מומלץ לאכול פירות אלה לצד יוגורט על מנת לסייע למערכת העיכול לפעול טוב ומהר יותר.

קטניות

עמוסות ברכיבים תזונתיים שונים וטובים, אך מה שמעודד יציאה הוא הסיבים הקיימים בהן. אותם סיבים משפרים את מעבר הצואה במעי הגס, ואף תורמים למערכת העיכול. ההמלצה היא לצרוך לפחות 25 גרם של קטניות מדי יום. המומלצים ביותר הם שעורה, סובין, שיבולת שועל, ועוד. 

שזיפים מיובשים

הם מלאים בסיבים ובעלי סורביטול ופרוקטוז אשר גורמים להתססה ותנועת מעיים טובה ומהירה יותר. מומלץ לאכול את השזיפים מוקדם בבוקר, לפני הקפה, ועל קיבה ריקה. 

זרעי צ׳יה

הם לא רק מחוללי שובע, הם גם בעלי כושר ספיגה מרשים במיוחד ובכך הם משאירים אתכם שבעים לאורך זמן ועל הדרך מקלים על יציאת הצואה. חשוב במיוחד לשתות הרבה מים לצד זרעי הצ׳יה, על מנת להבטיח אפקט מיטבי. 

קפה

קפאין הינו חומר בעל השפעה ממריצה, כך שהוא משפיעה לא רק על מערכת העצבים, אלא גם על מערכת העיכול. הקפה מעודד את התנועה של צינור העיכול, ובכך הוא מגביר את תנועות הכיווץ של המעי הגס והדק שבסופו של דבר מובילות לביקור בשירותים.

24% לא
76% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE