הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שם-הקוד המסתורי שלגייה": 1,200 מיילים הוחלפו בין אפשטיין ובין מנכ"ל הבנק השני בגודלו באנגליה - המנכ"ל התפטר
עוד טוויסט בפרשת ג'פרי אפשטיין עם חשיפת הקשר בינו ובין אחד האנשים החזקים בתעשיית הבנקאות העולמית מנכ"ל ענקית הפיננסים ברקליס' ג'ס סטיילי - ומיהי בדיוק השלגייה אשר השניים מדברים אודותיה בחלפית המיילים שלהם?

ג'ס סטיילי - המנכ"ל לשעבר של בנק ברקליס שהתפטר בשבוע שעבר בעקבות חקירה על קשריו עם הפדופיל המנוח ג'פרי אפשטיין - החליף על פי הדיווחים כ-1,200 אימיילים עם איש הכספים במשך תקופה של ארבע שנים.

חלק מהמיילים הללו כללו מונחים מסתוריים כמו "שלגייה" שטרם הוסברו, כך דיווח ה-Financial Times, שציטט אנשים שמכירים את ההתכתבות בין סטיילי לאפשטיין ש'התאבד' ב-2019.

נפח ההתכתבות וההתייחסויות הבלתי מוסברות שופכים אור חדש על אופי היחסים בין השניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

המיילים, על פי הפייננשל טיימס, נשלחו בין השנים 2008 ל-2012, ובמהלכן התקדם סטיילי מראש יחידת ניהול הנכסים של JPMorgan Chase עד למנכ"ל חטיבת בנקאות ההשקעות.

סטיילי הפך למנכ"ל ברקליס רק ב-2015.

רבות מההודעות היו ענייניות, נכתב בדו"ח.

השניים דנו בכתבות חדשותיות וקבעו להיפגש למשקאות - אך ההודעות חושפות מערכת יחסים קרובה בין שני הגברים, לפי ה-FT, המצטט אנשים המכירים את תוכנן.

הרגולטורים בבריטניה, כולל הרשות להתנהלות פיננסית והרשות לתקנות זהירות, חקרו את ההתכתבות והדגישו מונחים לא מוסברים מסוימים שמרימים גבות.

לדוגמה, השניים מתייחסים ל"שלגיה" בחילופי הודעות המתייחסות לשיחה שהגברים כבר ניהלו באופן אישי, דיווח ה-FT, תוך ציטוט של אחד האנשים המכירים את הנושא.

הרגולטורים עדיין לא קבעו את משמעות הביטוי, אמר מקור ל-FT. קתלין האריס, עורכת הדין של סטיילי, אמרה בהצהרה ל-FT כי כל המיילים תמימים.

"אנו רוצים להבהיר במפורש שללקוח שלנו לא הייתה מעורבות באף אחד מהפשעים לכאורה שביצע מר אפשטיין, ומילות קוד מעולם לא שימשו את מר סטיילי בשום תקשורת עם מר אפשטיין, מעולם", אמרה. סטיילי אמר בעבר שהוא "מתחרט מאוד" על ידידותו עם הפדופיל, שאותו פגש לראשונה בשנת 2000 כשלקח את האחריות על חטיבת הבנקאות הפרטית של JP Morgan וכאשר אפשטיין "כבר היה לקוח" בניו יורק. השניים התקרבו מספיק כדי שבשנת 2009, סטיילי ביקר את אפשטיין בזמן שריצה עונש מאסר בפלורידה על שידול קטינה לזנות, לפי ה-FT.

סטיילי אמר בעבר שהיחסים החלו להיחלש לאחר שעזב את ג'יי.פי מורגן ב-2013.

אבל ב-2015, חודשים ספורים בלבד לפני שהצטרף לברקליס, סטיילי הפליג לאי הקריבי הפרטי של אפשטיין.

סטיילי גם נתן בעבר לאפשטיין להדריך את אחת מבנותיו כשהיא פנתה לקולג', לפי ה-FT.

מטמון המיילים נמסר לראשונה לרגולטורים בארה"ב על ידי JPMorgan, והרגולטורים בבריטניה החלו לחקור את הקשר של סטיילי לאפשטיין לאחר שקיבלו את המטמון ב-201.

ג'יי.פי מורגן סירב להגיב. ברקליס טען בעבר שהיחסים בין השניים היו מקצועיים למהדרין, והרגולטורים היו מודאגים מכך שמטמון ההודעות סותר את הטענה הזו.

ברקליס, בסיוע משרד עורכי הדין קליפורד צ'אנס, חקר את המיילים במשך חודשיים, ובשלב מסוים, סטיילי שקל להתפטר אך שוכנע להישאר.

ברקליס החליט בסופו של דבר להישאר לצד סטיילי, ואמר בפברואר 2020 שיש לו "אמון מלא" מהדירקטוריון.

אבל החקירה של ה-FCA נמשכה.

למרות שהממצאים טרם פורסמו, סטיילי הסכים להתפטר בשבוע שעבר, לאחר שנודע לבנק על מסקנות החקירה ועל כוונתו של סטיילי לערער עליהן.

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE