הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטליבאן ערך מצעד צבאי חגיגי – והציג בגאווה את הציוד האמריקני שנותר באפגניסטן
כאשר ארצות הברית נסוגה מאפגניסטן, היא השאירה מאחור ציוד צבאי בשווי מיליארדי דולרים, כמו האמרים ומסוקים, אשר נפלו בקלות לידי הארגון השולט במדינה

ארגון הטליבאן ערך לאחרונה מצעד צבאי מפואר, שהציג את הציוד החדיש והאיכותי, בין היתר של ארצות הברית, שנותר מאחור במהלך הנסיגה של הכוחות הזרים מאפגניסטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האמרים של צבא ארה"ב שנותר באפגניסטן (צילום מסך)

 

המצעד התקיים באזור העיר הדרומית קנדהאר, העיר השנייה בגודלה במדינה, במהלכה חיילי הטליבאן הציגו עשרות כלי רכב מסוג HMMWV (האמר) - אשר נמצא בשימוש בצה"ל וגופים נוספים, כמו גם מסוקים משוריינים. כך על פי סוכנות ידיעות צרפתית.

השיירה, שהוצגה כחנוכת "צבא האמירויות האסלאמיות" החדש, נסעה בכביש הראשי של קנדהאר אל מול תושבים שהגיעו לצפות במחזה, כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה דתית.

 

 

כזכור, כאשר כוחות צבא ארצות הברית נסוגו מאפגניסטן, הם הותירו מאחוריהם ציוד צבאי רב בשווי מיליארדי דולרים. בחודש ספטמבר, כתב של רשת 'פוקס ניוז' דיווח כי "רוב הציוד הצבאי האמריקני והאפגני בשדה התעופה בקאבול הושמד על ידי הצבא. אך זה לא המקרה בשאר אפגניסטן. יש אלפי האמרים, מטוסים ועוד ציוד צבאי קריטי, שנותר מאחור ונמצא כעת בידי הטליבאן".

מחוקקים רפובליקנים שלחו באוגוסט מכתב לשר ההגנה לויד אוסטין, ואמרו שהם "נחרדים" לראות תמונות של חיילי הטליבאן חמושים בציוד צבאי אמריקני, כולל מסוקי UH-60. הם קראו לפנטגון לספק מידע מפורט על הציוד שנשאר במדינה.

"זה לא מתקבל על הדעת שציוד צבאי, הממומן על ידי משלם המסים האמריקני, נפל לידי הטליבאן ובני בריתם הטרוריסטים. אבטחת נכסי ארה"ב הייתה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של משרד ההגנה האמריקני, עוד לפני ההכרזה על הנסיגה מאפגניסטן", נכתב אז ע"י הרפובליקנים.

 

לוחמי הטליבאן (צילום: איי.פי)

 

בסוף חודש ספטמבר, שר ההגנה אוסטין ויו"ר המטות המשולבים, העידו בפני הסנאט על הנסיגה מאפגניסטן, שם הודו כי המליצו נשיא להשאיר 2,500 חיילים במדינה כדי למנוע מהטליבאן לתפוס את השלטון.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תקף שוב ושוב את הנסיגה, ובתגובה לעדות התייחס גם לציוד הרב שנשאר מאחור. "הנסיגה המושחתת והלא כשירה מאפגניסטן לא הייתה קשורה לממשל הקודם או לדברים שקרו לפני 20 שנה (מלבד שלא היינו צריכים להיות במזרח התיכון מלכתחילה). הנסיגה הנוראית הזאת קרתה במיוחד מכיוון שהצבא הוצא לפני אזרחים אמריקנים, וציוד צבאי ברמה הגבוהה ביותר בכל העולם, בשווי 85 מיליארד דולרים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE