הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מוסר כפול: מורה מברוקלין טוען שנאסר עליו ללבוש חולצה עם מגן דוד – בעוד אחרים יכולים להגיע עם כיתוב BLM
ג'פרי לוי אמר שהמנהל טען כי הכיתוב 'ציוני גאה' הוא "חומר נפץ פוליטי", והגיש תלונה למשרד החינוך - שהגיב כי "אסור לעובדים לקדם דעות אישיות"

מורה מברוקלין זועם על בית הספר בו הוא מלמד, מאחר שלטענתו נאסר עליו ללבוש חולצות בעד ישראל או בעד המשטרה, אך לאחרים מותר ללבוש חולצות של Black Lives Matter.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'פרי לוי עם החולצה 'ציוני גאה'

 

ג'פרי לוי, מורה לאנגלית בבית ספר בשכונת פארק סלופ, אמר ל'ניו יורק פוסט' שמנהל מוסד הלימודים, ניל סינג, הורה עליו להפסיק ללבוש חולצה עליה רשום "ציוני גאה" עם מגן דוד, זאת למרות שעובדים אחרים לבשו חולצות של BLM וחולצות הקוראות לזכויות נשים. בעקבות האיסור, לוי הגיש תלונה על אפליה.

לדבריו, מנהל בית הספר אמר לו שסטודנטים ועובדים התלוננו בפניו על החולצה הפרו-ישראלית, וגם על חולצה אחרת התומכת במשטרה, עליה כתוב Back the Blue.

"סינג אמר לי שהחולצה שלי עם דגל ישראל, עליה המילים 'ציוני גאה', היו חומר נפץ פוליטי", כתב לוי בתלונה שלו, שהוגשה ב-30 בספטמבר, למשרד לשוויון הזדמנויות במשרד החינוך בעיר. "הוא אמר לי שהציונות כרוכה בכיבוש של אדמות פלסטיניות, והיא 'פוגענית'".

לוי הודה בפני 'הפוסט' כי הוא התעמת לאחרונה עם תלמיד מחוץ לבית הספר, שצעק לעברו: "פלסטין היא פלסטין". המורה נזכר כי הוא אמר לילד בתגובה: "אתה מוזמן לחוות את דעתך".

המורה טוען כי עמדתו של המנהל נראית לו כמוסר כפול. "סינג התיר לצוות אחר ללבוש חולצה עם BLM, או 'פמיניזם הוא רעיון רדיקלי שנשים הן אנשים', 'פמיניסטית' ועוד", אמר. "ההגדרה של סינג ללבוש פוליטי נפיץ נראה כי היא מוגבלת ליהודים בלבד".

 

בית הספר בו מלמד לוי (צילום: גוגל)

 

"אף אחד מהלבוש, המעשים או האמונות שלי לא מסכנות את הביטחון הרגשי או הפיזי של התלמידים או של הצוות, סינג האשים אותי בו. התנהגתי במקצועיות, ותמיד כיבדתי את האמונות של כולם תוך כדי עבודתו, באופן ניטרלי וללא משוא פנים. הניסיון שלו לאיים עלי ולהפחיד אותי הוא אנטישמי"

מנהל בית הספר דחה את בקשת 'הפוסט' להגיב, אבל משרד החינוך של ניו יורק תמוך במנהל על כך שהנחה את לוי, מורה עם ותק של 20 שנה, להפסיק ללבוש חולצות פוליטיות טעונות. "בתי הספר הם אינם פורומים ציבוריים לקידום דעות פוליטיות אישיות, ולפי תקנות משרד החינוך, אסור לעובדים להשתמש בבתי ספר למטרת ביטוי פוליטי", מסרה דוברת המשרד, קייטי אוהנלון. "הבקשה של המנהל הגיעה בעקבות תלונות של תלמידים וצוות, והיא תואמת את מדיניות הניטרליות הפוליטית של בתי הספר".

חבר אספת המדינה לשעבר, דב היקינד, העומד בראש קבוצה הנלחמת באנטישמיות, שלח מכתב למפקחת בתי הספר, מייסה רוס פורטר, והאשים את פקידי המחוז כי הם עוסקים ב"סטנדרט כפוך" ו"בורות אנטישמית". "כמה מעליב. זה חולני. זה פתטי. זה אנטישמי", אמר. "אתה לא יכול להגיד שאתה יהודי גאה ותומך בעם ובמדינת ישראל?"

היקינד האשים כי משרד החינוך של ניו יורק "מייצג את השמאל הקיצוני, האגף הרדיקלי של המפלגה הדמוקרטית" בכך שהיא מונעת הצהרות פרו יהודיות, אך מאפשרת לאחרים ללבוש לבוש אוהד מטרות ליברליות מקובלות. "צריך להיות תקן אחד לכולם. אבל זה מה שקורה בעיר שלנו", הוסיף.

 

16% לא
84% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE