הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב שתכירי: אלו גורמי הסיכון לסרטן השד וכך תגלי אותם
סרט השד הפך להיות בשנים האחרונות לסרטן השכיח ביותר בקרב נשים ברחבי העולם. אספנו עבורכם את כל המידע החשוב, הכולל גורמי סיכון, הדרך הטובה ביותר לאבחן, ודרכי טיפול שונות

סרטן השד הינו הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים בעולם המערבי, ולמעשה, הוא הגורם השכיח ביותר לתמותה מהמחלה בקרב נשים. מדי חודש מאובחנות עשרות אלפי נשים ברחבי העולם, ונראה כי מדובר על מגמה שהולכת ותופסת תאוצה. לכן, ישנה חשיבות אדירה לגילוי מוקדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, שכיחות סרטן זה עולה גם עם הגיל, ובחלק ניכר מהמקרים, מדובר על נשים מעל גיל חמישים. החדשות הטובות הן כי אבחון מוקדם ושיפור בטיפול במחלה מובילים לירידה ניכרת בתמותה בעקבות המחלה. הנה כל מה שאת צריכה לדעת. 

גורמי הסיכון לסרטן השד

ברוב המקרים, קשה לדעת מה קרם לסרטן השד אצל נשים, לכן, חשוב להיבדק. גורמי הסיכון המרכזיים הם:

1. אם או אחות אצלן התגלה סרטן השד

2. נשאות למוטציה גנטית הנקראת brca1/2

3. נשים יהודיות ממוצא אשכנזי

4. טיפול בקרינה באזור בית החזה בגיל צעיר (עשר עד שלושים) בעקבות מחלה ממארת 

5. חשיפה ממושכת לאסטרוגן

איך מאבחנות?

רוב המקרים מתגלים בבדיקת הדמיה, אולטרסאונד, ממוגרפיה, או מימוש עצמי. ניתן גם לבצע גילוי באמצעות בדיקה אצל כירורג שד. ככל שהגידול מתגלה מוקדם יותר, כך הסכנה שיתשפט למקומות נוספים הינו נמוך יותר. המשמעות, סיכוי ריפוי גבוה ומשמעותי יותר. בעולם המערבי ממליצים כיום על בדיקת ממוגרפיה פעם בשנה לכל אישה מעל גיל חמישים.

חשוב לציין כי ניתן ורצוי להתחיל אף מוקדם יותר, מגיל ארבעים ומעלה. כמובן הכל בהמלצת הרופא. לסיכום, חשוב לגשת להיבדק, ובמידה ואינך יודעת מה לעשות, איזו בדיקה לבצע ואל מי לפנות, תמיד תוכלי להתייעץ עם כירורג שד. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE