הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יהודים שונאים אותנו, מותר לשנוא בחזרה": נחשפו פרטים חדשים על החשוד בהצתת בית כנסת באוסטין
פרנקלין בארט סייכרייסט מואשם כעת גם בהצתה ברמה הפדרלית, וכתב האישום שפורסם הבוקר חושף שהצעיר מתנדב במשמר הלאומי בטקסס. ברשותו נמצאו חומרים להרכבת בקבוקי תבערה, כמו גם כרזות ומדבקות אנטישמיות

חקירת ההצתה בבית כנסת בבירת טקסס חושפת פרטים חדשים, הן על החשוד והן על המניעים האפשריים למעשה, כך עולה מכתב האישום הפדרלי שנחשף לראשונה הבוקר (שני).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרנקלין בארט סייכרייסט בן ה-18, החשוד בהצתת בית הכנסת

 

כזכור, השריפה פרצה בבית הכנסת 'בית ישראל' באוסטין ביום ראשון , ה-31 באוקטובר, במהלך חג ההאלווין. הכבאות באוסטין התספקה בהודעה קצרה לפיה "שריפה קלה שפרצה מחוץ לבית הכנסת 'בית ישראל' כובתה, אין נפגעים. חוקרי הצתות הוזעקו להשתתף בחקירה".

ימים בודדים לאחר מכן המשטרה פרסמה מספר תמונות מזירת האירוע, לרבות תיעוד של אדם המחזיק מיכל דלק. כמו כן, נמסר כי החשוד תועד כשהוא נכנס לרכב ג'יפ קומפאס שחור ונמלט מהמקום. תיעוד זה הוביל למעצרו של פרנקלין בארט סייכרייסט בן ה-18 - סטודנט באוניברסיטת טקסס סטייט בעיר סן מרקוס (בין אוסטין לסן אנטוניו).

 

החשוד, שבהמשך זוהה כסייכרייסט, במהלך ההצתה בבית הכנסת

 

כעת נודע שסייכרייסט, שצפוי לעמוד לדין בבית המשפט הפדרלי לצד האישומים בביהמ"ש המחוזי, החזיק ביומן שבו כתב בפירוט על הצתת בית הכנסת, לרבות שלבי התכנון הרבים.

כך למשל, ב-28 באוקטובר - 3 ימים לפני ההצתה - סייכרייסט כתב שהוא "מסייר באזור המטרה". ב-31 באוקטובר החשוד כתב שהוא "הצית את בית הכנסת".

כאמור, לאחר התקרית האנטישמית המשטרה החליטה לפרסם את תמונת החשוד, ובמהלך חיפוש שנערך בביתו החוקרים מצאו את הבגדים שלבש בעת ההצתה. עוד עולה מכתב האישום כי סייכרייסט רכש מיכל דלק (שעמו צולם) בעזרת כרטיס אשראי שהוצא על שמו.

בחיפוש בביתו נמצאו 3 בקבוקי זכוכית ריקים, כ-2.8 ליטר של חומר דליק, מצית וגפרורים מיוחדים: "כל הפריטים שנמצאו ברכב משמשים להרכבת בקבוקי תבערה", נכתב בתלונה נגד סייכרייסט.

 

היומן של סייכרייסט (צילום: משרד התביעה הפדרלית)

 

בכל הנוגע למניע למעשה, בכתב האישום צוין כי בתוך המכונית של החשוד נמצאו עשרות מדבקות וכרזות בעלות אמירות אנטישמיות קשות:

"על אחת מהמדבקות הוצג צלב קרס לצד הכיתוב, 'לא תהרגו את כולם כדי לקבל זכויות? את מחיר החירות משלמים בדם'. על מדבקה אחרת נכתב, 'הם שונאים את האבות שלכם, את התרבות שלכם, את האומה שלכם ואת הדת שלכם. מותר לשנוא אותם בחזרה'", נכתב בתלונה.

לצד זאת, מעצרו של סייכרייסט חשף כי הוא מתנדב ל"חיל מדינת טקסס" ("Texas State Guard"), גוף צבאי המתגבר את כוחות המשמר הלאומי של טקסס. 

מחלקת ביטחון הציבור של טקסס אישרה את הדיווחים והסבירה שסייכרייסט מתנדב בחטיבה השישית של החיל. בהודעה שפורסמה ע"י המחלקה הוסבר כי אנשיה משתפים פעולה עם החקירה:

"כל מי שמשרת במחלקת הביטחון נדרש לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. תושבי המדינה מכירים את המשמר הלאומי וסומכים על אנשיו. לא נסבול התנהגות שפוגעת באמון הציבור".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE