הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח: מאז כניסתו לתפקיד – ביידן הוציא מיליוני דולרים עבור נסיעות לביתו
במהלך 43 השבועות מאז שנכנס לבית הלבן, הנשיא ביצע 25 נסיעות לדלאוור – אשר הביאו להוצאות של כ-3 מיליון דולר מטעם השירות החשאי, ועוד סכום לא ידוע מהפנטגון

הנסיעות התכופות של הנשיא ג'ו ביידן לביתו שבדלאוור, רבות מהן באמצע השבוע, עלו למשל המסים האמריקני מיליוני דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ג'ו ביידן בחופשה בדלאוור (צילום: רויטרס)

 

רישומי הוצאות השירות החשאי שהגיעו לידי ה'ניו יורק פוסט', מראים ש-16 נסיעות של ביידן לדלאוור, עלו למשלם המסים 1.96 מיליון דולר. עוד תשע נסיעות שבוצעו עדיין לא נוספו לרשומות, אך סביר להניח שהסכום הכולל להוצאות הללו יגיע ל-3 מיליון דולר.

הדוחות שפורסמו, עוסקים בעיקר בעלויות של מלונות והשכרת רכבים עבור סוכני השירות החשאי, כמו גם כרטיסי טיסה או כרטיסי רכבת עבורם לדלאוור.

הסכום הכולל של הנסיעות הללו גבוה בהרבה מ-3 מיליון דולר, זאת עקב עלויות הפנטגון עבור הפעלתAir Force Once ו-Marine One, אשר קשורות לנסיעות של ביידן. עם זאת, הנתונים של הפנטגון לא פורסמו.

במהלך 43 שבועות בלבד שביידן בתפקידו, הוא ביצע 25 נסיעות לדלאוור. 22 מהן היו לביתו בווילמינגטון, ושלוש לבית החוף שלו ברהובות' ביץ'.

 

ביידן ואשתו ג'יל (צילום: איי.פי)

 

"עלויות הנסיעות והאטבחה לנשיא הן בבעלות אינטרס ציבורי", אמר נשיא Judicial Watch, טום פיטון, שהשיג את הרשומות באמצעות חוק חופש המידע. עם זאת, הוא ציין כי הרישומים אינם שלמים, ואמר כי "זה מסתכל, שאחרי שנים של התדיינות משפטית באמצעות שני ממשלים נשיאותיים, השירות החשאי וחיל האוויר עדיין מגבילים את המידע כל הנסיעות עבור הנשיא".

ההוצאה של השירות החשאי עבור 77 הימים שביידן ביקר בעיר ביתו, עולה על 2.4 מיליון הדולר שהוציא השירות החשאי בנסיעות של טראמפ במהלך 99 הימים בהם בילה במגרש הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, במשך ארבע שנות כהונתו.

אבל כאמור, ישנן סוכנויות נוספות מלבד השירות החשאי אשר מעורבות בנסיעות, שיכולות להגדיל את הסכום באופן דרמטי. לדוגמה, בתחילת 2017, טראמפ נסע ארבע פעמים לביתו בפלורידה במאר-א-לאגו, מה שעלה 13.6 מיליון דולר – 10.6 מתוכם עבור מטוסים וסירות. כל נסיעה כזו של טראמפ עלתה למשמר החופים כמיליון דולר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE